Esenţele tari se ţin în caroserii mici – BMW X1 xDrive28i pachet M

De cele mai multe ori mai mic nu înseamnă mai slab. BMW X1, mezinul BMW în categoria SUV-urilor bavareze aruncă în luptă „concentrat” de BMW. ProMotor a testat în România BMW X1, echipat cu noul propulsor turbo pe benzină cu patru cilindri. Ca totul să fie perfect, modelul de test dispunea de pachet M, efectul vizual fiind de mare impact.

Esenţele tari se ţin în caroserii mici – BMW X1 xDrive28i pachet M Esenţele tari se ţin în caroserii mici – BMW X1 xDrive28i pachet M

BMW X1 este deja un model binecunoscut pe piaţă, nemaifiind necesară o prezentare în detaliu a acestuia. Însă modelul testat de ProMotor a prezentat o particularitate, propulsorul.

Ca să vorbim strict la obiect este necesar să cunoaştem mai întâi datele iniţiale ale problemei. Motorul TwinTurbo alimentat cu benzină are o cilindree de 2,0 litri şi dezvoltă o putere de 245 CP la o turaţie de 5.000 rpm şi un cuplu de 350 Nm disponibil la 1.250 rpm. Aceste date puse cap la cap, combinate cu cutia de viteze automată în opt rapoarte, face ca maşina să atingă 100 de km/h în doar 6,5 secunde.

Ceea ce face acest motor foarte interesant este modul liniar în care puterea este livrată. Practic, hergelia de cai putere nu te loveşte cu toată forţă o dată. Te ia uşor şi te ţine în tensiune pe aproape toată plaja de turaţii. Acest lucru permite un control mult mai bun al maşinii, mai ales în viraje. O mare parte a controlului este susţinut electronic de către binecunoscutul sistem xDrive. Dar, chiar şi aşa, dacă cei 245 CP s-ar deslănţui deodată pe puntea spate, cel de la volan cu siguranţă ar avea ceva de muncă să menţină traiectoria.

Graţie pachetului M, care include suspensie sport cu o setare mai rigidă a amortizoarelor şi jante de 18 inch, "viaţa" la volanul unui BMW X1 xDrive 28i este plăcută şi confortabilă

Odată trecută cutia de viteze în modul sport, răspunsul motorului este cu mult mai prompt, în comparaţie cu modul "normal" de rulare. Explicaţia acestui lucru este una foarte simplă: electronica care guvernează bunul mers al lucrurilor "dictează" menţinerea unei turaţii mai ridicate a propulsorului la viteză constată faţă de "normal" sau D.

Din punct de vedere al consumului, noul propulspor, vine cu o ofertă foarte tentantă. Oficial, din datele tehnice reiese un consum mixt de 7,9 litri/100km. Acest lucru este valabil doar în cazul unui stil de condus ecomomic. Valoarea poate să se ridice chiar şi cu trei litri pentru 100 de km în cazul unui picior mai greu, dar nu neaparat foarte greu.

Noul motor de pe BMW X1 se potriveşte ca o mânuşă mezinului bavarez, fiind un propulsor surprinzător, în cel mai bun mod cu puţintă. De la reprize foarte fulminate, la un mers liniştit, lin, indiferent de regim, motorul "găseşte" resursele necesare satisfacerii, dar mai ales îndeplinirii comenzilor date de către şofer. Tehnologia TwinPower Turbo are avantajul livrării cuplului motor de la o turaţie foarte mică, ceea ce face ca motorul să nu depună efort prea mare în îndeplinerea sarcinilor.

Dar după cum bine se ştie toate lucrurile au un preţ, iar BMW X1 xDrive28i pachet M nu se va lăsă mai prejos. Preţul de achiziţie pentru un BMW X1 xDrive28i începe de la 42.036 de euro cu TVA. Maşina în configuraţia testată de noi, BMW X1 xDrive28i cu pachet M are o valoare de 64.756 euro cu TVA. În această sumă sunt cuprinse opţionale precum Pachet M Sport (3.647 euro), acoperiş panoramic (1.407 euro), park distance control (782 euro), sistem de navigaţie Professional (2.668 euro), Harman Kardon Surround System (1.240 euro), asistent fază lungă (156 euro) şi lista continuă.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.