Fiat Croma – Test in RO

Autor: Constantin Ciobanu 16 dec. 2008 Test drive

Am degustat maşina la debut şi am fost impresionat nu atât de estetica ei, cât de spaţiu, de confort, de polivalenţă, de performanţe…Modelul se doreşte într-un fel sau altul vârful gamei Fiat şi are suficiente motive pentru asta. Vânzările de până acum nu calificau maşina drept un succes de casă, motiv pentru care, cel mai probabil, a venit şi acest facelift, la doi ani de la lansarea modelului.

Croma se aliniază astfel noii imagini de marcă a companiei Fiat. Designul părţii frontale este inspirat de cel de la Bravo – aproape că putem vorbi despre un Bravo mai mare. Însă cam aici se opresc modificările stilistice, deoarece corecturile prezente pe lateral sau în spate sunt minore şi scapă analizei. Totuşi, evazările ceva mai agresive ale aripilor şi noul spoiler spate vor fi remarcate.

În urma faceliftului, caroseria a câştigat în dinamism, Croma nemaifiind o simplă maşină mare cu aer familial. Şi a scăpat şi de aerul de maşină populară. Prin finisările exterioare şi prin modul de asamblare a panourilor caroseriei, Croma actuală urcă o treaptă.

Faceliftul este mult mai amplu la interior. Bordul a fost complet redesenat, iar maşina a întinerit. S-a câştigat pe alocuri şi în ergonomie, prin repoziţionarea unor comenzi şi funcţii. Însă poate cel mai mare salt se regăseşte la nivelul materialelor şi al asamblării.

În trecut găseai motive de insatisfacţie vizavi de acestea, acum totul este OK. M-a bucurat dispariţia de la interior a “şoriceilor”, micile zgomote rezultate din frecarea unor elemente din cauza asamblării perfectibile. Poziţia la volan este înaltă, iar vizibilitatea este bună atât în faţă, cât şi în retrovizoare.

Modelul de la test avea sub capotă propulsorul 1,9 multijet de 150 CP. Extrem de agreabil, el oferă cuplu de la turaţii joase. O singură dată am ajuns la 3.000 rpm – şi asta pe o retrogradare. Cutia e precisă, parcă mai precisă decât înainte şi corect etajată. Şi parcă italienii au revizuit şi suspensia.

Zgomot la interior la trecerea peste denivelări mai există, dar s-a redus simţitor ruliul pe viraje. Şi direcţia a câştigat în feedback şi precizie. Un facelift care se impunea şi care revigorează modelul din toate punctele de vedere.

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide