Fiat Linea - arma italiană anti Logan?

În august, Fiat Linea contracarează apariţia noului model Dacia Logan facelift cu o reducere de 1.400 euro, preţurile promoţionale pornind de la 10.850 euro (cu TVA). Este cazul pentru modelul autohton să îşi facă griji?

Fiat Linea - arma italiană anti Logan? Fiat Linea - arma italiană anti Logan?

Fiat Linea arata foarte bineFiat Linea a fost lansat oficial în toamna lui 2006, fiind, de fapt, un Fiat Grande Punto cu portbagaj, o maşină destinată pieţelor emergente, fiind construit în Turcia. Cu alte cuvinte, un concurent pentru Dacia Logan - dar asta doar în teorie, pentru că, în practică, preţul de bază pentru piaţa noastră a fost, la început, de 12.250 euro, aproape dublu faţă de cel mai ieftin Logan. Iar acum a apărut Dacia Logan facelift, mai proaspăt, mai bun şi... la aceleaşi preţuri mici.

Iată că, în august, Fiat Linea contracarează loganiada prin reduceri substanţiale, de 1.400 euro, preţul de bază pentru acest model devenind 10.850 euro - valabil pentru versiunea de 1,4 litri şi 77 CP, în echipare Active. Dacia Logan 1,4 Ambiance, versiunea de bază a modelului românesc, porneşte de la 6.400 euro, deci cu peste 4.000 euro mai puţin. Iar cu 10.700 euro, adică aproape acelaşi preţ pentru cel mai ieftin Linea, îţi poţi lua versiunea de top Dacia Logan 1,5 dCi 85 CP, în echipare Prestige.

Deci, la prima vedere, Fiat Linea nu prea "are cu ce" în faţa noului Dacia Logan facelift.

Dar lucrurile se schimbă, dacă trecem de pe hârtie în realitate. Fiat Linea, deşi este o maşină destinată pieţelor emergente, beneficiază de ceea ce se cheamă design adevărat - faţă de Dacia Logan facelift, care, în ciuda modificărilor estetice, rămâne doar un mijloc de transport personal pe patru roţi. Este adevărat, considerentele despre aspectul unei maşini sunt subiective, dar sunt sigur că toată lumea este de acord că Fiat Linea arată foarte bine pentru o familistă.

Linea - sedan pentru piete emergenteÎn primul rând, este foarte bine proporţionată pentru un sedan (încă forma de caroserie favorită a românului), disimulând foarte bine faptul că derivă din Fiat Grande Punto - doar micul geam triunnghiular din faţa oglinzii exterioare face legătura cu fratele italian.

Farurile de mari dimensiuni sunt integrate fluid şi, împreună cu grila frontală, îi conferă maşinii prestanţă, un lucru foarte rar între sedanurile de clasă mică. Stopurile pot fi acuzate de o oarecare banalitate, spatele nefiind individualizat, dar diferenţa faţă de Dacia Logan facelift este uriaşă.

Aşa încât, în ceea ce priveşte exteriorul maşinii, se pune întrebarea câţi bani sunteţi dispuşi să cheltuiţi pentru cum arată? Caz în care Fiat Linea valorează cel puţin 1.000 euro mai mult decât Dacia Logan facelift. Ba poate chiar mai mult, dar încerc să rămân obiectiv şi să fac abstracţie de faptul că Fiat Linea de test era în echiparea de top Emotion şi era vopsită în negru. Până acum nu am văzut nici o Dacia Logan facelift neagră - decât în broşură...

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.