Ford Edge

Un Ford V6 cu tracţiune integrală şi finisaje premium. Gimme!

Ford Edge Ford Edge

Probabil că mulţi dintre voi aţi privit aceste poze şi v-aţi pus întrebări de genul: Ford Edge? +sta când a mai apărut? Ce s-a întâmplat cu Kuga?
Răspunsul este simplu. Acest SUV nu are nici o legătură cu modelele europene ale “Ovalului Albastru”. Este un produs specific Statelor Unite, ceea ce face din el un automobil foarte exclusivist nu doar pentru România, ci pentru întregul nostru continent.

Personal, am fost foarte entuziasmat când am aflat că voi avea ocazia să conduc o maşină despre care acum trei ani aş fi scris doar o simplă prezentare. De fapt, modelele “nedisponibile în UE” s-au numărat printre subiectele mele preferate încă de la început, fiind poate chiar prima mea dragoste în presa auto.

Ziua respectivă începuse cât se putea de bine. Am ajuns cu doar o mică întârziere la showroom-ul celor de la Prestige Cars, importatori de autovehicule premium, şi acolo l-am văzut pentru prima oară. Era superb. Alb, cu nişte jante cromate de 20” şi parcat frumos în faţa intrării... parcă fusese proaspăt adus dintr-un videoclip 50 Cent.

Să derulăm încă puţin în faţă şi să vorbim despre momentul în care l-am pus în mişcare. Pentru început, am fost foarte surprins de calitatea şi aspectul interiorului. Faţă de Ford-urile europene, care nu sunt nici ele rele la acest capitol, Edge-ul afişa un foarte mare “Je ne sais quoi” din punctul de vedere al cabinei.

Calitatea materialelor nu era premium în absolut toate colţişoarele, existând şi locuri unde îşi făcea simţită prezenţa plasticul dur – însă am trecut foarte repede peste acest neajuns şi, cu o simplă răsucire de cheie, am dat viaţă motorului V6 de 3,5 litri şi 265 de cai-putere. Performanţele au fost acolo aproape instant.

Suta în puţin peste 8 secunde, plus o cutie automată cu 6 trepte mai mult decât capabilă să ajute Edge-ul la a parcurge o distanţă de 400 m în doar 16 secunde. Adică “a quarter mile” – cea mai importantă statistică pentru un fan auto din SUA, care ştie să aprecieze performanţele unui automobil.

Şi în timp ce majoritatea rivalilor săi oferă cifre mai de senzaţie atunci când îţi înfigi talpa în acceleraţie, Edge-ul reuşeşte să-şi păstreze appeal-ul chiar şi când îi iei în calcul însuşirile negative... printre care şi preţul. La 39.496 de euro fără taxe, este mai scump cu 1.000 de euro decât un Infiniti EX35. Apoi, o Acura RDX costă cam tot atâta, însă cu toate taxele incluse, iar un BMW X3 3.0si este mai ieftin cu circa 3.000 de euro.

Lăsând preţul la o parte, Edge-ul rămâne o alegere inedită. E genul de maşină pe care o cumperi pentru că ştii ceva mai multe despre lumea auto decât vecinul de vizavi. Aspectul genial, interiorul premium, confortul şi dotările high-tech – cel mai bun exemplu fiind sistemul Sync de la Microsoft, cu activare vocală pentru GPS, telefon şi muzică –, toate fac din Ford Edge o maşină care atrage foarte repede atenţia.

În plus, ce poate fi mai cool decât să vorbeşti direct cu maşina ta, hmm?
Pe Bătrânul Continent, cei de la Ford ne vor aduce SUV-ul Kuga... şi suntem foarte entuziasmaţi, însă nu va însemna acelaşi lucru. Nici pe departe.

 

 

 

 




 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.