Ford Focus facelift

Ford a lansat în 26 martie noul Ford Focus în România, invitându-ne să participam la test-drive-ul organizat de Romcar între 27 şi 28 martie.

Ford Focus facelift Ford Focus facelift
Ford Focus faceliftTestul efectuat de promotor.ro, la invitaţia Romcar, a avut loc pe traseul Bucureşti - Piteşti - Pasajul Rucăr Bran - Codlea - Sf. Gheorge - Tuşnad. Traseul ales de organizatori avea să dezvăluie toate secretele noului Ford Focus facelift, beneficiind de tronsoane de viteză, pe autostrada A1, precum şi de drumuri virajate, cu urcări, coborâri şi porţiuni foarte rapide.

Promotor.ro a testat două versiuni ale noului Ford Focus facelift: 1,6 litri benzină 100 CP, nivel de echipare Ambiente şi 2,0 litri diesel 136 CP, nivel de echipare Titanium.

Mic istoric

Noul Ford Focus face de acum parte din familia Ford ce a "îmbrăţişat" curentul Kinetic Design, familie din care mai fac parte berlina medie Mondeo, monovolumele înrudite Galaxy şi S-Max (maşina anului 2007), precum şi noile Fiesta sau Kuga.

Istoria modelelor compacte Ford începe în 1939, o dată cu lansarea lui Ford Anglia, maşină caracterizată de o caroserie în două uşi. În 1968, Ford Anglia a fost înlocuit de seria legendară Ford Escort, maşină care s-a bucurat în mai multe rânduri de titlul de campion mondial în raliuri.

Sfârşitul carierei lui Escort, în 1998, avea să facă loc următorului succes de răsunet al constructorului, Ford Focus. Prima generaţia a lui Ford Focus i-a adus o mare satisfacţie producătorului: câştigarea titlului de maşina anului atât pe continentul american, cât şi pe cel european - practic, prima maşină care s-a bucurat de recunoaştere pe cele două continente. În 2004, Ford lansează cea de-a doua generaţie Ford Focus, maşină care a devenit primul model din clasa compactă care a obţinut un punctaj maxim pentru protecţia pasagerilor la testele EuroNCAP.

Ford Focus faceliftModificările importante

Kinetic Design se poate traduce prin "filosofie şi armonie în mişcare". Pentru a face parte din acest curent, noul Ford Focus a suferit o serie de restilizări ale caroseriei, practic singurul "detaliu" neatins fiind plafonul.

Partea frontală a noului Focus subliniază şi mai mult caracterul sportiv al maşinii, prin redesenarea blocurilor optice, a capotei motorului şi a spoilerului faţă, care înglobează o nouă priză de aer generoasă, de formă trapezoidală . Nivelele superioare de echipare, precum Ghia şi Titanium, etalează elemente cromate deasupra siglei Ford şi pe marginea interioară a prizei de aer. Blocurile optice cu geam clar au beneficiat şi ele de o redesenare în spiritul curentului Kinetic Design, dând un aer sportiv maşinii. Capota motorului se diferenţiază prin prezenţa unei nervuri proeminente, aducând uşor aminte de Volvo.

În lateral, designerii Ford au eliminat bandourile laterale şi au evazat şi mai mult aripile roţilor. În spate, spoilerul este construit în acelaşi ton cu cel din faţă, dintr-o singură bucată, iar eleronul spate a suferit o redesenare. Cel mai important aspect al acestei porţiuni a maşinii este mărirea suprafeţei lunetei, lărgindu-se astfel câmpul vizual. Nivele Ghia şi Titanium pot beneficia, opţional, de stopuri cu tehnologie LED. Tot opţional se oferă farurile adaptive cu halogen, tehnologie care reduce costurile de achiziţie cu aproape 50% faţă de farurile adaptive cu xenon.

Ford Focus facelift În interior se regăseşte spiritul sportiv al lui Ford Focus, redat în primul rând de ceasurile de bord binoculare. Scaunele faţă au un sprijin lateral suficient de bun în cazul nivelului Ambiente şi aproape excelent pentru echiparea Titanium. Volanul este fie în patru spiţe (pentru nivelele de echipare Ambinte sau Trend), fie sportiv cu trei spiţe (în cazul nivelelor Ghia şi Titanium). Materialele bordului sunt de foartă bună calitate, indiferent de nivelul de echipare, iar ergonomia nu suferă reproşuri, fiecare comandă fiind la îndemâna şoferului.

Ford Focus faceliftMotoare şi comportament

Motorizarea de 1,6 litri pe benzină şi 100 CP era echipată cu o cutie de viteze manuală cu cinci rapoarte. Chiar dacă etajarea cutiei este bună, masa maşiniii, de aproximativ 1.200 kg, se face simţită, mai ales pe urcări, reprizele fiind destul de lungi.

Acest aspect se schimbă total în cazul motorizării diesel de 2,0 litri şi 136 CP, model care este echipat cu o cutie manuală cu şase rapoarte. Astfel, reprizele şi acceleraţiiile sunt scurte, cuplul motor făcând faţă cu brio oricărei situaţii. Opţional, pentru motorizarea diesel se poate comanda transmisia automată cu şase trepte PowerShift, beneficiind de dublu ambreiaj, caz în care timpul de schimbare a treptelor de viteză este de numai 10 milisecunde.

Direcţia noului Ford Focus este foarte precisă, indiferent că aceasta este asistată hidraulic (în cazul nivelelor inferioare de echipare) sau asistată hidro-electric (pentru nivelele Ghia sau Titanium). Pentru un plus de confort şi siguranţă, direcţia asistată hidro-electric beneficiază de trei nivele de tărie: Standard, Confort şi Sport, care pot fi selectate din computerul de bord.

Per total, noul Ford Focus depăşeşte nivelul modelului anterior, care a înregistrat un volum mare de vânzări anul trecut, aproximativ 6.700 de unităţi pe piaţa noastră. Calităţile de care a dat dovadă Ford Focus în test sunt numeroase: consum redus al motorizării diesel (aproximativ 6,5 litri/100 km, în condiţiile unui tempo ridicat), nivel ridicat al confortului, stabilitate de invidiat şi, nu în ultimul rând, un aspect foarte reuşit.

Click aici pentru mai multe detalii despre oferta generală şi preţurile noului Ford Focus facelift.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.