Ford Focus ST facelift - Test în RO

Ford Focus ST este acum mai agresiv, deși la fel de portocaliu. Test cu faceliftul celui mai viguros model Focus.

Ford Focus ST facelift - Test în RO Ford Focus ST facelift - Test în RO

Piața compactelor puternice este mai animată ca oricând. Aproape fiecare constructor important are un model “hot” în acest segment. Ba chiar au început să apară versiuni personalizate și ediții speciale.

Este cazul modelului Megane de la RenaultSport. După ce versiunea normală nu a întrunit cele mai bune critici, specialiștii francezi au lansat varianta R26 F1 Team. Folosind șasiul modelelor Megane de circuit și venind cu suspensii revizuite, R26 este considerat la această oră etalonul în lumea hot-hatch-urilor.

Însă concurența nu stă degeaba. Alternative există suficiente: Honda Civic Type-R, Mazda3 MPS, Subaru Impreza WRX, Volkswagen Golf GTI, Mitsubishi Lancer Ralliart, Ford Focus ST…

Acesta din urmă face și obiectul atenției noastre. Odată cu recentul facelift operat asupra gamei Focus, modelul ST nu putea trece neobservat. El a primit noul look al gamei cu blocuri optice noi, mai puține elemente țipătoare și aceeași culoare specială: electric orange!

La interior domină tema finisării în carbon. Plasticele din bord imită inserțiile de carbon. Planșa acestuia este nouă și a fost transplantată de la Focus facelift. Personal, îmi plăceau mai mult ceasurile de bord ale versiunii anterioare.

Erau mai simple și mai ușor de citit. Acum au fost introduse elemente din plastic argintiu și o grafică mai încărcată. Au dispărut și o mare parte dintre spațiile de depozitare de la interior. Nu mai ai unde să pui un telefon mobil, iar lăcașurile pentru băuturi nu sunt prea adânci. Însă avem scaune Recaro cu temă portocalie. Ți ce scaune!

Pe lângă faptul că oferă o susținere laterală demnă de un scaun sport adevărat, sunt și foarte confortabile. Au un singur minus. Ca la orice Focus, poziția de condus este prea înaltă.

Lângă schimbătorul de viteze găsim acum butonul Ford Power pentru modelele dotate cu cheie inteligentă. Acest buton pornește și oprește motorul. Spre deosebire de alte modele dotate cu starter, în cazul Ford trebuie să ții butonul apăsat până pornește motorul. Nu este suficient doar un impuls. Dar ce motor pornește atunci!

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.