Ford Kuga

Autor: Dragoş Băltăţeanu acum 11 ani Test drive

Ford îl numeşte crossover. În realitate, este un SUV compact. Are cam aceleaşi dimensiuni ca VW Tiguan, care este şi cel apropiat concurent. Kuga reprezintă răspunsul Ford la cererea din ce în ce mai mare de SUV-uri compacte. Kuga este bazat pe conceptul Iosis X, ce a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris.

Este un model 4×4 ceva mai înalt şi mai mare decât Focus şi păstrează linia designului kinetic ce defineşte modelele mărcii în ultima vreme. E un automobil arătos, ce degajă prestanţă, designul fiind mai interesant şi mai plăcut decât al multor concurenţi. Spaţiul interior este decent de mare atât în faţă, cât şi în spate. Poziţia de condus e înaltă şi îţi permite să priveşte traficul de sus.

Tracţiunea integrală este permanentă, fiind gestionată de un diferenţial Haldex controlat electronic de creierul maşinii. În condiţii normale de drum, diferenţialul transmite 95% din putere punţii faţă. Atunci când condiţiile de rulare o cer, raportul e modificat în consecinţă. Spre deosebire de concurenţă, nu există control manual al sistemului 4×4 şi nici sisteme de control în off-road de felul lui Hill Descent Control.

Este clar că Ford a gândit Kuga pentru folosirea exclusivă pe şosea, dar în condiţii de drum dificile sau în momentele când trebuie să remorcăm ceva, Kuga va excela în faţa unui automobil normal.
Vizual, Kuga impresionează prin capota cu nervuri şi cele două ţevi de eşapament. Aspectul general emană sportivitate.

Sub aspectul nou, se ascunde platforma modelului Focus, de la care au fost preluate şi numeroase elemente de la interior. Spre deosebire de modelul de clasă compactă pe care se bazează, Kuga este mai mare din toate punctele de vedere. Zona unde cele două modele sunt perfect asemănătoare este cea a suspensiei. Kuga foloseşte aceeaşi suspensie independentă spate care a făcut din Focus un lider la capitolul ţinută de drum.

Pagini: 1 2

Tags:


Comentarii
Inchide