GALERIE FOTO Testat în România: Peugeot 208 facelift (2015)

Faceliftul lui Peugeot 208 a adus câteva schimbări majore, însă niciuna care să redefinească profilul maşinii. Acum te întrebi dacă e de bine sau e de rău...

GALERIE FOTO Testat în România: Peugeot 208 facelift (2015) GALERIE FOTO Testat în România: Peugeot 208 facelift (2015)

Peugeot 208 facelift e aici şi vine cu îmbunătăţiri estetice pe care n-ai putea să le nominezi, însă care îţi dau impresia clară că ai în faţă ceva schimbat. Dar de asta suntem aici, ca să-ţi înşirăm noi noutăţile: linii uşor pronunţate, o grilă un pic mai mare, o parte frontală uşor mai cromată, faruri şi blocuri optice spate cu LED.

În ciuda faptului că n-am fost niciodată fan al maşinilor (din parcul de presă, cel puţin) colantate, trebuie să recunosc că maşinile desenate din campania de debut al lui 208 mi-au rămas puternic întipărite în minte – „Let Your Body Drive”.

(Toate fotografiile le găsiţi în galeria foto)

Şi n-a fost uşor experimentul la care Peugeot ne-a îndemnat. Volanul mic, poziţionat sub instrumentarul de bord (şi nu în faţa sa) încă dă bătăi de cap oamenilor, care iniţial îl vor ridicat „în poziţie obişnuită”.

Cauciucuri de iarnă 2015. Cele mai bune mărci şi preţurile la care le poţi găsi în România

Ei bine, volanul a rămas. Din fericire. Există o plăcere greu de motivat, cea de a conduce un 208. Nu vreau să mă gândesc cum ar fi GTi (dar nu are cum să fie plictisitor, Doamne-fereşte!), pentru că tot ce mi-a fost dat să strunesc cu volănaşul lui 208 s-a rezumat la propulsoare diesel.

În cel mai recent test am condus versiunea diesel entry-level 1.6 BlueHDi, care se laudă cu 75 de cai-putere şi 230 de Newtoni-metru. De fapt, nu chiar cu asta se laudă (există două variante mai puternice 1.6, cu 99 şi cu 120 CP), ci mai degrabă cu cât de frugal este. Cei de la Peugeot şi-au propus să coboare emisiile motoarelor diesel disponibile pentru 208 la 95 g CO2/km.

(Toate fotografiile le găsiţi în galeria foto)

Aşadar, cu ce se laudă dieselul entry-level este un consum de 3,5 l/100 km şi emisii de doar 79 g CO2/km. Se poate şi mai puţin de atât, după cum au demonstrat chiar cei de la Peugeot, care au străbătut 2.152 de kilometri cu un singur plin de combustibil – recordman fiind versiunea mai puternică, cea de 99 de cai-putere.

Dacia Duster Army ar putea echipa forţele române. Anunţul a venit azi - GALERIE FOTO

Culmea tupeului. Gest revoltător făcut de un şofer băcăuan. VIDEO

Eşti pregătit de sezonul rece? Uite ce trebuie să ai în maşină când vine zăpada

Scumpiri între 20% şi 200% pentru poliţele RCA

Desigur, aici vorbim despre pariuri  serioase şi despre nervi mâncaţi la limita de 50 km/h probabil. În regim urban, în condiţii de condus lejer, Peugeotul 208 din test a indicat 5,8 l/100 km. În afara oraşului, consumul nu a depăşit 4,5 l/100 km. Neinteresat de dieselul de 1,6 litri? 208 dispune în gamă de un nou PureTech de 1,2 litri, cu 110 CP, care se alătură celui cu 82 de cai-putere şi motorului de 1,0 litri cu 68 CP.

Dacă ar fi un lucru pe care mi l-aş dori de la Peugeot 208 (pe lângă echiparea GT Line, cu jantele-i de 17 inci şi elementele-i stilistice împrumutate de la GTi) acesta ar fi cursa cutiei de viteze, descurajator de lungă pentru o maşină atât de mică.

(Toate fotografiile le găsiţi în galeria foto)

Însă chiar şi acest detaliu completează ideea de confort care domină interiorul subcompactei din Sochaux, idee subliniată atât de habitaclu cât şi de angrenajele mecanile de dedesubtul său. Suspensiile se pretează nemaipomenit la drum lung şi reuşesc să înghită cu succes denivelările asfaltului bucureştean, însă nu îmbie la abordări îndrăzneţe, în ciuda faptului că ţii în mâini un volan de kart.

Peugeot 208 vine în România cu două niveluri de echipare – entry-levelul Active (de la 10.901 €) şi Allure (de la 12.265 €). Dacă vrei aer condiţionat automat, faruri şi ştergătoare automate, oglinzi electrice, cruise control şi jante de 16 inci incluse (printre altele) în pachet, ştii ce să bifezi.

VIDEO Cum arată noua versiune de top a Daciei Logan - GALERIE FOTO

VIDEO. Ce faci când nu mai ai bani de benzină?

La salarii româneşti plătim mai mult decât în Austria. Tabelele oficiale cu preţurile benzinei, motorinei şi GPL-ului în toate statele din Uniunea Europeană

Prima maşină fabricată „sută la sută” de români - FOTO

VIDEO Coboară din maşină ca să îi ceară socoteală pietonului pe care aproape l-a lovit, dar acesta îi face praf maşina

EXCLUSIV ProMotor - Cum a pierdut Dacia o licitaţie de 400 de maşini de patrulare ale Poliţiei pentru doar 2,4 lei pe autoturism

(Toate fotografiile le găsiţi în galeria foto)

Peugeot 208 1.6 BlueHDI 75 Active

Motor: diesel I4, 1.560 cmc

Putere maximă: 75 CP/3.500 rpm

Cuplu maxim: 230 Nm/1.750 rpm

Cutie de viteze: manuală cu cinci trepte

Tracţiune: faţă

Acceleraţie 0-100 km/h: 13,3 secunde

Viteză maximă: 171 km/h

Masă proprie: 1.075 kg

Volum portbagaj: 311 litri

Capacitate rezervor: 50 litri

Consum mixt teoretic: 3,5 l/100 km

Emisii CO2: 79 g/km

Preţ: 12.501 €

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.