Honda Accord

Autor: Dragoş Băltăţeanu acum 12 ani Test drive

Toate cele trei motoare pot fi asociate cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau cu o cutie de viteze automată cu cinci trepte şi comenzi pe volan. În cazul cutiei de viteze manuală, aceasta dispune de indicator de schimbare a treptei de viteză botezat “shift indicator light”. Dacă cel de la volan respectă indicaţiile sistemului, consumul de carburant poate scădea cu până la 5%, susţine constructorul. Cutia automată este destul de lentă la kickdown, dar în rest îşi face bine treaba, mai ales în modul S. Treptele pot fi schimbate şi manual prin intermediul clapetelor amplasate pe volan.

Capitolul la care noul Accord impresionează este cel al dotărilor electronice. Inginerii japonezi au dezvoltat trei sisteme care aproape că fac maşina autonomă. În plus, sporesc enorm securitatea celui de la volan şi a pasagerilor.

Primul sistem cu care am făcut cunoştinţă este pilotul automat cu radar botezat ACC (Adaptive Cruise Control). Activat prin intermediul unui buton amplasat pe volan, sistemul permite celui de la volan să păstreze o viteză constantă pe autostradă. Pot fi setate trei intervale de distanţă faţă de maşina din faţă, iar prin intermediul radarului amplasat în calandru, viteza este adaptată în funcţie de trafic. Mai pe româneşte, dacă maşina din faţă frânează, şi Accord-ul va încetini automat.

Dacă schimbăm banda sau maşina din faţă accelerează, Accord-ul va accelera automat până la viteza maximă setată. Mai interesant este că, dacă modelul este dotat cu cutie de viteze automată, aceasta va schimba şi treapta dacă revenirea la viteza setată cere acest lucru. Totul fără a atinge vreo pedală. Frânarea şi revenirea la viteza reală se fac foarte lin şi natural, fiind primul sistem care îţi câştigă încrederea din prima. Alte modele testate ce foloseau acest sistem au reacţii mai bruşte.

Sistemul ACC lucrează excelent în colaborare cu LKAS (Lane Keeping Assist System). Acesta foloseşte o cameră de luat vederi amplasată lângă oglinda retrovizoare centrală pentru a monitoriza banda de rulare. Atunci când sistemul este activat şi maşina părăseşte banda de rulare fără ca cel de la volan să-şi fi semnalizat intenţia, este declanşată o alarmă vizuală şi audio, iar volanului îi este aplicată o corecţie minoră pentru a corecta traiectoria. Este însă un sistem de avertizare, iar cel de la volan rămâne mereu la control, sistemul lăsând decizia finală în mâna şoferului.

Pagini: 1 2

Tags:


Comentarii
Inchide