Honda Civic Sedan facelift

Lipsa unui propulsor diesel a fost şi rămâne cea mai mare slăbiciune a lui Civic Sedan. Faceliftul aduce doar îmbunătăţiri estetice...

Honda Civic Sedan facelift Honda Civic Sedan facelift

Sunt convins că foarte mulţi au spus "Nu, merci" atunci când au văzut un Civic Sedan pentru prima oară. La noi, cele mai bine vândute compacte cu patru uşi provin din curtea celor de la Renault, Ford, Skoda şi aşa mai departe.

Da, este adevărat că un Civic Sedan are o singură motorizare disponibilă - anume un propulsor pe benzină de 1,8 litri şi 140 de cai-putere - şi în acelaşi timp doar două versiuni de echipare. Însă nu vă temeţi! Această maşină, chiar şi cu o singură motorizare şi cu doar două nivele de echipare, oferă nişte lucruri pe care nu le vom găsi la nici un alt rival de-al său din Europa şi nici chiar din Asia.

În primul rând, eu n-am mai întâlnit un alt motor aspirat, pe benzină, comparabil în capacitate cilindrică sau cai-putere, care ulterior să consume sau să "tragă" aşa cum o face acest 1.8 i-VTEC. Tocmai am petrecut jumătate de săptămână alături de el, conducând într-o manieră jumătate grăbită, jumătate agresivă.

Rezultatul final a fost un consum de 8,9 litri/100 km. Extraurban? Nu. Mixt? Nu. Consumul a fost obţinut numai în oraş. Ulterior m-am uitat pe fişa tehnică şi, surpriză, 8,9 era fix consumul dat de producător la ieşirea maşinii din fabrică. Bine, sincer să fiu deja ştiam toate astea.

Ştiam şi că propulsorului îi place să fie turat până în zona roşie, urcând constant pe toată plaja turometrului. Ştiam că este poate cel mai silenţios din clasă şi nu în ultimul rând ştiam că poate duce un Civic Sedan până la 100 km/h în doar 9 secunde, accelerând instant şi progresiv în orice treaptă de viteză, înclusiv a şasea.

Ştiam că are una dintre cele mai reuşite cabine, în care te poţi instala pentru doar 17.000 de euro - preţ de bază. Scaune ergonomice, materiale plăcute la atingere, poziţie foarte bună la volan şi, în cazul nostru, câteva dotări plăcute de genul: cruise control automat, comenzi audio pe volan, airbag-cortină, control de stabilitate şi tracţiune, climatizare automată, oglinzi pliabile electric, volan îmbrăcat în piele, trapă electrică, radio-CD cu MP3 şi 6 CD-changer şi încă multe altele.

Schimbările aduse pentru 2009 includ spoiler şi grilă faţă modificate, un nou design pentru jante & faruri şi stopuri noi; iar la interior o tapiserie nouă şi un semnalizator cu impuls - un upgrade inteligent şi binevenit.

În ciuda faceliftului totuşi foarte subtil, Civic Sedan rămâne una dintre cele mai inteligente şi eficiente alternative din clasa ei. Dinamic, este atât de echilibrată, încât aproape uiţi că nu eşti la volanului hatch-ului acela dement... ştiţi voi, Type R.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.