Honda CR-V – test in RO

Autor: Constantin Ciobanu 16 mart. 2009 Test drive

Nu prea sunt un fan al SUV-urilor, văd în ele o mare risipă de metal, iar dacă le iei la bani mărunţi, descoperi că sunt mai “împiedicate” decât crossoverele. CR-V a fost recent în redacţia ProMotor, pentru un test de anduranţă. Deţine atuuri imbatabile atunci când vine vorba de confort ori de calitatea materialelor şi a asamblării, iar ţinuta de drum reprezintă poate chiar o referinţă în segment, dar maşina nu prea agreează ideea de a se murdări.

Prin urmare, CR-V-ul diesel cu pachet Vision şi transmisie manuală cu şase rapoarte m-a făcut curios. Să fie altceva? La prima vedere, acest pachet reprezintă doar o personalizare a exteriorului şi include un scut anterior metalic, proiectoare cu ornamente cromate, praguri laterale şi protecţie interioară a portbagajului.

Am refuzat din start să fac un simplu test de consumat motorina în mediul urban şi pe ceva drumuri extraurbane. Mi-am spus că, în mod cert, clientul care va opta pentru acest pachet va dori să facă şi nişte escapade în natură. Aşa am ajuns în poligonul de motocros de la Câmpina. Am fost încurajat şi de pneurile de iarnă, care de obicei fac o figură bună în offroad. M-am trezit în poligon căutând provocări, renunţând adesea la solul bătătorit al traseului. Persista o stare de crispare, ştiam că CR-V-ul nu are pe lista atuurilor sale offroadul.

Cu toate acestea, maşina nu m-a dezamăgit nici o secundă, iar cel timorat am fost eu, căci mă gândeam în permanenţă să nu las pragurile laterale pe drum. Deşi nu îşi au locul pe un offroader veritabil, în cazul unei curse pe macadam acestea protejează în mare măsură caroseria pe lateral de pietrele aruncate de puntea faţă.

După o evoluţie pe traseul de motocros, pe care am avut grijă să descopăr limitele maşinii, am pus ochii pe pârâul din vale. Am avut ceva emoţii când am văzut pietrele ca de moară din albie, dar nu m-am împiedicat de nici una, deci nu am aflat dacă scutul faţă este sau nu de încredere.

CR-V-ul a dovedit o bună tracţiune, în ciuda faptului că nu oferă posibilitatea de a bloca diferenţialul central – funcţie disponibilă la marea majoritate a concurenţilor. Mi-am schimbat percepţia vizavi de abilităţile CR-V-ului. O maşină extrem de confortabilă, cu o cutie manuală foarte precisă, un propulsor diesel grozav de reuşit, deşi poate ceva cam zgomotos, şi un consum mediu de 8,5 litri într-un regim mixt.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide