Honda Legend

Autor: Tudor Bratu 18 sept. 2009 Test drive

Primul
obstacol de care trebuie să treacă Honda Legend facelift pentru a
ajunge în garajul unui client român de maşini de clasă mare este
preţul. Şi, din păcate, acesta este un prag foarte important, dar
şi foarte înalt în cazul de faţă. Legend este disponibilă în
România într-o singură versiune, care conţine toate opţionalele
posibile şi imposibile.

După facelift, maşina a primit faruri şi stopuri noi, noi modele de
jante, o cilindree a motorului crescută de la 3,5 la 3,7 litri, 295
CP, 371 Nm şi mici modificări la interior. De exemplu, de acum
scaunele faţă au şi ventilaţie, nu doar încălzire.

Preţul unui Legend echipat complet este de 58.286 euro. Deşi
motorul V6, amplasat transversal în faţă, este o lecţie Honda de
motoare aspirate, performanţele maşinii nu sunt ieşite din comun.
7,1 secunde sunt necesare pentru a se atinge 100 km/h, iar viteza
maximă este de 250 km/h.

Multă lume nu ştie, dar această generaţie de Legend, a patra, din
care face parte şi modelul nostru cu facelift, a fost prima care a
oferit în standard un sistem de tracţiune integrală permanentă, cu
posibilitatea mutării cuplului motor şi între roţile din spate, nu
doar între punţi. A urmat BMW, cu X6, dar Honda Legend a scris
practic istoria.


Legend facelift este o maşină uriaşă, de aproape cinci metri
lungime, şi grea de circa două tone. Motorul are valori foarte bune
de putere şi cuplu pentru configuraţia şi cilindreea sa: 295 CP din
3,7 litri – comparabil cu 306 CP ai motorului 350 de la Mercedes -,
dar maşina este penalizată de greutatea foarte mare şi de
transmisia cu şase rapoarte ce lasă impresia că e depăşită de
rapiditatea cu care motorul urcă în ture. Dacă Legend avea o
transmisie cu dublu ambreiaj, maşina ar fi fost mai rapidă.

În plus, motoarele Honda au fost mereu pline de viaţă, dar la peste
4.000 rpm. Este şi cazul propulsorului de 3,7 litri, care se
trezeşte şi el târziu, peste 4.000 rpm. Până atunci, Legend e lent,
nu poţi să pleci deloc în forţă de pe loc şi, imediat ce turaţia
scade sub această valoare, maşina parcă pierde jumătate din forţă.
Practic, de multe ori accelerezi şi ai impresia că stai pe
loc.

Răspunsul pedalei de acceleraţie este lent, iar cutia are şi ea
nevoie de ceva timp pentru a reacţiona. Dacă motorul nu ar fi fost
atât de energic în regimul înalt de turaţie, Legend ar fi putut fi
vândut drept un Hyundai, fără probleme.


Reversul pozitiv al lentorii maşinii este confortul. Legend se
simte de parcă ar rula pe suspensii pneumatice, filtrează foarte
silenţios denivelările şi e antifonat ireproşabil.Aceasta este,
clar, cea mai confortabilă şi spaţioasă Honda din istorie.

De fapt, consider că s-a exagerat, pentru că evacuarea sună la fel
de anemic precum cea a unui Accord de 2,4 litri. Şi totuşi sub
capotă se află un V6 Honda. O evacuare care să sune agresiv pe
acceleraţie ar fi fost mai potrivită.

Pentru că tot am menţionat Accord-ul, un 2.4 Executive automat, cu
toate opţionalele, costă aproape jumătate din preţul unui Legend –
32.106 euro -, este cu doar 2,4 secunde mai lent până la 100 km/h
şi atinge o viteză maximă cu doar 23 km/h mai mică. De la 32.106
până la 58.286 euro este loc exact de un CR-V 2.0 Sport cu
transmisie automată. Cred că asta ar trebui să însemne de fapt să
îţi cumperi o Honda de 60.000 de euro. Renunţi la ideea de Legend
pentru un Accord şi un CR-V.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide