Honda Ridgeline

Autor: Dragoş Băltăţeanu acum 12 ani Test drive

Tracţiunea e asigurată de sistemul Honda VTM-4 (variable torque management). Acesta dirijează puterea către puntea faţă, dar dacă o cer condiţiile, transferă o parte din cuplu către puntea spate. De asemenea, în cazul unei accelerări bruşte, sistemul automat acţionează şi puntea spate, pentru a neutraliza orice urmă de virare indusă de cuplu.

Deşi în America asemenea maşinării sînt de obicei propulsate de imense V8-uri, Honda a ales un motor cu şase cilindri în V. Ar fi folosit probabil şi un V8, dar deocamdată nu are un asemena propulsor în banca de organe. Motorul V6 (pe benzină, bineînţeles) are 3,5 litri şi dezvoltă 247 CP la 5.750 rpm şi un cuplu maxim de 330 Nm, atins la 4.500 rpm. Transmisia e asigurată de o cutie automată cu cinci trepte, al cărei levier este plasat pe coloana volanului în cel mai pur stil american. În plus, există o cameră de luat vederi care te ajută la mersul cu spatele.

Motorul toarce plăcut şi nu duce lipsă de putere, propulsînd cele două tone într-un ritm foarte sprinten. De la la zero la 100 km/h, Ridgeline are nevoie de 9 secunde. Cuplul este atins însă destul de sus în ture, iar acest lucru se simte. Dar Ridgeline este mai degrabă un SUV de şosea căruia i s-a ataşat o benă. Nu ne-a făcut însă de ruşine în zăpadă. Am trecut fără probleme prin nămeţi destul de mari.

Ca aspect exterior, Ridgeline afişează un design discutabil. Japonezii au preferat liniile drepte, iar linia benei privită din lateral are o ciudată formă de pană. Este o chestiune de gust pînă la urmă.
La interior însă avem tapiţerie de piele, finisări excelente şi un spaţiu de invidiat. Tabloul de bord este dominat de vitezometrul imens, gradat în mile pe oră.

Din fericire, există şi o gradaţie mai mică în km/h, însă sistemul de climatizare automat măsoară în grade Fahrenheit. Consola e dominată de un display multifuncţional cu touchscreen. Acesta se roteşte la apăsarea unui buton pentru a accesa magazia de CD-uri amplasată în spatele bordului.

Impresionează plăcut o serie de accesorii care fac viaţa mai confortabilă pentru un proprietar de pick-up. Avem o banchetă al cărei şezut se ridică la simpla apăsare a unui mîner, pentru a elibera un spaţiu enorm în spatele locurilor din faţă. Avem cinci geamuri electrice, partea centrală a lunetei glisînd la apăsarea unui buton. Avem lumini amplasate în spate care luminează bena atunci cînd e nevoie.
Şi, cel mai important, sub benă avem un portbagaj cu încuietoare acţionată de închiderea centralizată. Tot sub benă găsim şi roata de rezervă. Tăblia benei poate fi deschisă atît în jos, ca la orice camionetă, cît şi în lateral.
Preţul pentru o Honda Ridgeline RTL în România este de 38.500 de euro fără TVA sau de 45.815 euro cu toate taxele incluse.

Ştim cu toţii că America este ţara pick-up-urilor. Peste marele ocean, tot cetăţeanul american are în faţa casei cu drive-way un mare camion. Pentru că în Statele Unite totul este mare. O camionetă din America nu are nimic în comun cu modelele europene, mai ales la capitolul dimensiuni.

Aţi putut afla în paginile anterioare cum se descurcă cinci pick-up-uri pentru Europa. Am fost curioşi să vedem şi ceva din Lumea Nouă. Dar nu am vrut un camion made in USA. Am ales soluţia creată de Honda pentru piaţa de peste Ocean: Ridgeline.

Aţi văzut cu siguranţă cel puţin un exemplar în traficul bucureştean şi v-aţi întrebat dacă Honda a înnebunit. Ei bine, nu a înnebunit. Ba chiar a creat un autovehicul interesant, un fel de simbioză între un SUV şi un pick-up. Şi a făcut treaba riguros, aşa cum numai japonezii ştiu să facă treabă.

Deşi este un model destinat pieţelor americane, Honda Ridgeline e disponibilă şi în România, prin intermediul firmelor de import. O astfel de firmă este Prestige Cars, care are în ofertă cam orice model disponibil în Statele Unite.

Honda Ridgeline este un automobil mare. Are gabaritul unui offroader european. Ca dimensiuni, este comparabil cu o Toyota Land Cruiser sau cu un Nissan Patrol.

Însă în America e considerată o camionetă midsize, adică de dimensiuni medii. Culmea, deşi americanii iubesc la nebunie pick-up-urile, nu prea le folosesc în scopul pentru care au fost ele iniţial gîndite. Piaţa americană înghite în fiecare an cîteva milioane de asemenea automobile cu benă, dar extrem de puţine ajung să frămînte noroaie sau să se caţăre pe un munte.

Majoritatea sînt folosite ca maşini de zi cu zi, de la supermarket pînă acasă şi de la drive-in la mall. Şi pentru că japonezii se adaptează repede, au decis să creeze un pick-up gîndit special pentru această piaţă. Aşa s-a născut Ridgeline, un pick-up altfel.

Platforma este cea folosită deja de Honda în America pentru modelele Acura MDX sau Honda Pilot, însă foarte multe componente au fost modificate, astfel încît a luat fiinţă un pick-up extrem de ciudat.

Avem o caroserie monococă fără şasiu separat, un propulsor V6 montat transversal, suspensie independentă cu arcuri elicoidale, tracţiune integrală permanentă ce transmite puterea către puntea faţă în condiţii normale de rulare şi un portbagaj ascuns sub benă. În plus, spaţiul din habitaclu, finisările şi confortul sînt comparabile cu cele din orice SUV european.

Tags:


Comentarii
Inchide