Hyundai i10 – Test în Elveţia

Autor: Tudor Bratu acum 11 ani Test drive

Hyundai i10 este maşina pe care ţi-o cumperi dacă ai nevoie de ceva mic, manevrabil şi foarte uşor de parcat. E una dintre acele maşini care consumă foarte puţin chiar dacă este supusă celui mai mare trafic posibil. Datorită arhitecturii tip monovolum, spaţiul interior este generos pentru dimensiunile exterioare ale automobilului, dar nu te gândi că poţi să pleci la munte cu el plin.

Motorizările pe benzină sunt economice, însă, dinamic vorbind, nu ai suficientă putere pentru a străbate ţara. Plus că, odată maşina încărcată serios, consumul va creşte. Dar de aceea există motoarele diesel. Sunt de părere că e inutil să dai banii pe un i10 diesel, dar el există şi poate constitui o opţiune.

Spun “inutil” pentru că nu văd de ce trebuie să plăteşti mai mult pe combustibil în condiţiile în care o motorizare pe benzină de cilindree mică oricum consumă puţin. Dar diesel înseamnă autonomie mai mare, deci opriri mai rare la pompă şi un cuplu motor maxim simţitor mai puternic, aşadar implicit o maşină care trage mai puternic. Motorul diesel de pe i10 este complet nou, are cilindreea de 1,1 litri şi doar trei cilindri.

Este echipat cu turbo cu geometrie variabilă ce dezvoltă 75 CP şi atinge 160 km/h. Momentan, este cel mai rapid i10, dar din păcate îi lipseşte rafinamentul. Motorul e zgomotos şi se trezeşte la viaţă abia la peste 2.500 RPM, foarte ciudat pentru un diesel.

Nu există vibraţii în habitaclu, maşina este distractivă la condus deoarece reprizele sunt rapide, dar, sincer, cred că Hyundai putea să scoată un motor mai reuşit decât acesta. Dovadă sunt propulsoarele diesel mai mari, foarte reuşite.

 

 

 

Tags:


Comentarii
Inchide