Hyundai i30

Şi a fi mediocru, şi a te încadra în normalitate, şi a face parte din elită presupun un anumit nivel de performanţă. În oricare dintre cele trei ipostaze te-ai afla, trebuie să faci bine ce faci pentru a fi acceptat.

Hyundai i30 Hyundai i30

Hyundai arunca pe piaţă, de ceva vreme, produse interesante şi cam atît. Pînă de curînd, ele lăsau impresia că aspiră la normalitate – spaţiu în care clientul alege pe criterii pur subiective, pentru că performanţele din segment sînt aproape identice. În mare parte, asta le ieşea constructorilor, dar existau şi detalii care lăsau de dorit.

Acum, sud-coreenii au lansat i30, un model din segmentul B care intră în horă cu greii de pe piaţă. La prima vedere, produsul lasă impresia că trişează, mai ales pentru că este comercializat cu o garanţie de 6 ani. Mai exact, Hyundai asigură 5 ani garanţie pentru motor în limita a 100.000 km sau 3 ani fără limită de kilometri, în timp ce pentru caroserie garanţia este de 6 ani.

Oricum, cu mult mai mult decît oferă concurenţa, cu excepţia KIA. Designul exterior are calitatea de a te integra în “anonimatul” segmentului B. La prima vedere, această afirmaţie pare a veni în defavoarea lui i30, dar nu toată lumea doreşte să fie vedeta cartierului. Este un design clasic de hatchback, cu o linie uşor plonjată spre spate.

Linia părţii frontale este cam anostă, fără personalitate, motiv pentru care designerii coreeni mai au de lucrat la ea (fapt valabil în principiu pentru întreaga gamă Hyundai). În schimb, spatele este reuşit, afişînd chiar uşoare accente dinamice. O valenţă importantă a lui i30 este accesibilitatea la interior. Indiferent că doreşti să iei loc în faţă sau în spate, nu vei fi nevoit să dovedeşti aptitudini de gimnast.

Portierele sînt generos dimensionate, în special cele spate, permiţînd chiar îmbarcarea, fără prea mari eforturi, a unor obiecte voluminoase. Portbagajul are doar 340 litri, însă oferă un acces facil atît graţie hayonului generos decupat, cît şi desenului acestuia. Oricum, la nevoie, prin rabatarea banchetei spate, se ajunge la un volum de încărcare de 1.250 litri.

La bord descoperi spaţiu din belşug, chiar şi pentru locurile din spate, doar persoanele ceva mai înalte, de peste 1,90 metri, putînd fi uşor jenate la nivelul capului. La volan am identificat o poziţie extrem de comodă, atent studiată, chiar sportivă. Găsirea acesteia a fost favorizată şi de reglajul pe înălţime al coloanei de direcţie şi al scaunului şoferului.

Modelul avut la test era în echiparea de bază şi ascundea sub capotă un propulsor pe benzină de 1,4 litri care dezvolta 109 CP la 6.200 rpm şi un cuplu motor de 137 Nm la 5.000 rpm. Faptul că am avut de-a face cu versiunea de debut a modelului ne-a bucurat, pentru că am reuşit să ne construim o imagine mai clară asupra lui i30 fără a ne lăsa “minţiţi” de echipările versiunilor superioare.

Din punctul de vedere al materialelor utilizate la interior, se poate observa un salt calitativ. Tot ce se află în “raza tactilă” bucură, materialele sînt moi şi plăcute la atingere. În schimb, dacă te aventurezi în zone care în principiu nu au prea multe în comun cu un condus normal, partea superioară pînă în parbrizul faţă, ca şi anumite porţiuni ale panourilor portierelor sau ale consolei centrale te pun faţă în faţă cu un plastic dur, neprietenos.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.