Hyundai i30 CW 1,6 Classic – Test în RO

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Test drive

Interior foarte bine realizatPrimul contact cu interiorul maşinii este umbrit de o lacună a nivelului de echipare Classic: lipsa telecomenzii pentru închiderea centralizată! Nici măcar portbagajul nu poate fi descuiat separat, fiind necesară descuierea în prealabil a unei uşi. Unii se pare că prea ne-am obişnuit cu un confort sporit, cum ar fi telecomanda – problema este că aceşti "unii" suntem cam mulţi, nu?

Din fericire, problema este minoră, pentru că eşti întâmpinat de un interior surprinzător de modern, mai ales raportat la exteriorul cuminte. Faţă de hatchbackul i30, ba chiar şi faţă de c’eed nu sunt surprize, fiind acelaşi bord, aceleaşi butoane, aceleaşi materiale. Ambianţa este plăcută, iar ergonomia foarte bună pentru o maşină declarat familistă.

Calitate si ergonomieSpaţiile de depozitare sunt multe şi nu prea mărunte, iar afişajul cu cristale lichide arată mai bine decât la multe alte europence cu pretenţii. Ba chiar m-au surprins butoanele rotative de pe console, cu inele fine cromate – senzaţia la atingere este aproape aceeaşi resimţită într-o limuzină de lux. Un bun exemplu pentru cât de mari efecte pot avea investiţiile mici.

Există şi un revers al medaliei, butoanele pentru geamurile electrice fiind clar ieftine, la fel ca plasticele din zonele inferioare. Dar, per total, calitatea interiorului este peste media clasei compactelor.

Nici cu spaţiul nu stăm mai prejos: bancheta este foarte generoasă pentru două persoane, mai ales la nivelul genunchilor, datorită ampatamentului peste medie. A treia persoană încape, dar este de preferat să lipsească la drum lung, astfel cei doi pasageri din spate având la dispoziţie cotiera. În mod interesant, spaţiul la nivelul capului nu este cu mult mai mare în i30 CW decât în hatchbackul i30, datorită plafonului plonjat, fiind arhisuficient pentru majoritatea oamenilor până la 1,8 metri înălţime.

Portbagajul pare spaţios – şi chiar este în majoritatea cazurilor -, beneficiind de câteva mici sertăraşe în laterale, orice spaţiu util din podea fiind utilizat. Însă avem parte de un paradox: este cu 100 de litri mai mic decât la fratele KIA c’eed SW (415 litri faţă de 534), în ciuda faptului că suntem tentaţi să catalogăm aceste două modele drept gemeni. De fapt, este mai mic decât la oricare dintre breakurile compacte europene, cam toate oferind de la 500 de litri în sus.

 

Model
Lxlxh Ampatament Volum portbagaj min/max
(mm) (mm) (litri)
Hyundai i30 CW 4.475 x 1.775 x 1.520 2.700 415 / 1.395
KIA c’eed SW 4.470 x 1790 x 1.525 2.650 534 / 1.664
Chevrolet Lacetti SW 4.580 x 1.725 x 1.500 2.600 400 / 1.410
Ford Focus SW 4.468 x 1.839 x 1.501 2.640 503 / 1.546
Opel Astra Caravan 4.515 x 1.794 x 1.500 2.703 500 / 1.590
Peugeot 308 SW 4.500 x 1.815 x 1.555 2.708 508 / 1.736
Renault Megane Grand Tour 4.500 x 1.777 x 1.467 2.686 520 / 1.600
Skoda Octavia Combi 4.572 x 1.769 x 1.468 2.578 580 / 1.620
Volkswagen Golf Variant 4.556 x 1.781 x 1.504 2.578 505 / 1.495
Dacia Logan MCV 4.450 x 1.742 x 1.674 2.905 700 / 2.350

Cu alte cuvinte, capacitatea portbagajului este chiar călcâiul lui Ahile în cazul breakului Hyundai i30 CW – unde mai pui că este cu doar 70 de litri mai mare decât la hatchbackul i30. Bine că la drum nu are surprize la fel de mari.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide