Infiniti FX

La nici o lună după întâlnirea cu fenomenalul X6, am condus în premieră noul SUV de lux Infiniti, FX50, cu o caroserie “alien”, motor V8 de 390 CP şi transmisie cu şapte rapoarte.

Infiniti FX Infiniti FX

Doar un singur exemplar din noua serie FX a fost disponibil pentru test în cadrul evenimentului Nissan 360 de la Lisabona. Şi a fost haos în jurul lui. În primul rând pentru că maşina este atât de nouă, încât va ajunge la primii clienţi din America în luna iunie, iar comercializarea în Europa va începe abia în luna octombrie.

Atât de nouă, încât singurele fotografii disponibile oficial cu o versiune europeană sunt cele pe care le vezi aici. Garantez că maşina asta arată incredibil de bine în realitate şi că este singura pe care o poţi aşeza lângă un X6 pentru a te mai gândi o dată înainte de a da un verdict asupra celui mai spectaculos SUV din lume.

În primul rând, mulţi vor spune despre ea că nu a fost modificată prea mult faţă de generaţia precedentă. Greşit. Forma este într-adevăr asemănătoare, dar faţa şi spatele maşinii sunt acum desenate senzaţional. Interiorul a fost schimbat complet, aşa încât acum FX are un habitaclu premium, foarte elegant şi cu materiale extrem de luxoase. Este piele peste tot înăuntru, iar scaunele sunt senzaţionale.

Sunt mari şi extrem de confortabile, datorită unei texturi foarte moi în partea centrală, adică exact acolo unde este nevoie. Ca dotări noi, există de acum sistemul Parktronic cu camere de luat vederi în faţă, spate şi sub oglinzile retrovizoare şi un sistem audio Bose de top, cu 11 difuzoare, oferit însă doar în pachetul opţional Premium.

Conceput strict pentru habitaclul lui FX, noul Bose sună magnific, oferindu-mi una dintre cele mai spectaculoase experienţe acustice pe care le-am trăit vreodată într-o maşină de serie. Sistemul audio este atât de performant, încât poate acoperi chiar şi sunetul noului propulsor V8 de 5 litri cu 390 CP şi 500 Nm. Şi FX50 sună magnific.

Un urlet metalic fierbe sub capota bombată puternic, iar evacuarea scoate un sunet imposibil de reprodus, extem de show off, care întoarce toate capetele de pe stradă şi din maşinile din jurul tău. Noul motor V8 face ture continuu, iar noua transmisie cu şapte rapoarte poate fi utilizată şi în modul secvenţial, prin padelele din spatele volanului.

FX50 este unul dintre SUV-urile foarte rapide, deşi se simte că maşina este greoaie. Standard sunt oferite amortizoare controlate electronic, dar suspensiile sunt setate ciudat, cel puţin pe versiunea americană testată de noi. Amortizoarele sunt tari şi deci amortizarea tuturor denivelărilor este destul de rigidă, dar arcurile sunt moi şi maşina începe să se încline mai repede decât ai crede.

Rezultă o ţinută de drum relativ sportivă, confortul fiind foarte bun doar pe drumurile foarte bune, iar amortizarea denivelărilor – cam zgomotoasă. Şi nu aş da foarte mult vina pe jantele uriaşe de 20 inci (sau de 21 în pachetul Sport). Oricum, noul FX virează ciudat de rapid, fapt datorat noului sistem Rear Active Steer, care brachează roţile din spate cu până la un grad în raport cu cele din faţă.

Sistemul nu reprezintă o noutate tehnică şi, dacă nu aş fi citit că maşina e echipată cu aşa ceva, aş fi spus doar că are o direcţie foarte bine setată. Poate că testul mai detaliat din România, pe care sper să vi-l oferim cât de curând, ne va da prilejul unor impresii mai amănunţite despre noul FX50, probabil singurul SUV cu forme mai agresive decât X6.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.