Jaguar X-Type facelift – test în RO

Autor: Sergiu Tudose acum 12 ani Test drive

Dar, trebuie să recunosc, scaunele şi tapiţeria din piele m-au cucerit imediat. Există şi avantaje la un aspect demodat… atâta timp cât detaliile sunt abordate cu stil de către inginerii care pun la punct maşina. În loc de vechi, totul devine clasic. Şi de la clasic la “cool”… nu mai sunt decât vreo 2-3 paşi, pe care Jaguar îi face dintr-un singur salt.

O altă noutate la acest model cu facelift este cutia automată cu 6 trepte. Pe modul manual (care urmează după sport mode), aceasta ascultă foarte bine de comenzile şoferului şi schimbă relativ sportiv până şi în comparaţie cu modelele mai dinamice prin definiţie.

Motorul diesel de 2,2 litri şi 146 de cai-putere (care este de fapt cel de 155 de cai, însă cu filtru de particule) trage suficient de bine cele 1.600 kg ale X-Type-ului, în mare parte datorită cuplului maxim de 360 Nm, rămas neschimbat.

De fapt, raportul între cutie şi motor este atât de reuşit, încât trăieşti cu impresia că maşina ar avea mai mulţi cai şi, cu siguranţă, mult mai mulţi Newton-metri decât în realitate.

Totuşi, în ciuda aparenţelor, pe hârtie X-Type 2.2d nu va bate nici un record în materie de viteză. Atinge 100 km/h în puţin sub 10 secunde şi o viteză maximă de 208 km/h, performanţe suficiente pentru mine, deoarece au compensat foarte mult reprizele.

Cam acesta este Jaguar X-Type facelift. O marcă de lux, o imagine de lux şi, nu în ultimul rând, o maşină aproape de lux. Modelul merită luat în considerare atunci când te afli la shopping şi vrei ceva mai exclusivist, care însă nu se numeşte BMW, Audi sau Mercedes.

Preţul cu tot cu taxe al modelului testat este de 40.032 euro – bani justificaţi de nivelul de dotare Luxury şi de opţionalele în valoare de aproximativ 4.000 de euro. Sper ca indienii de la TATA Motors să păstreze spiritul lui X-Type şi la următoarea generaţie a acestuia. De fapt, sper că ei nu vor avea nimic de-a face cu designul viitoarelor modele Jaguar.

 

Cred că toată lumea ar trebui să încerce asta măcar o dată în viaţă. Sună frumos, elegant, de bun-gust. Practic, la fel ca maşina. Calităţile acestea se potrivesc de minune unui X-Type care a primit un plus de energie vizuală în urma faceliftului.

Nu mai puţin de 500 de componente au fost remodelate sau schimbate pentru anul 2008, cele mai vizibile fiind grila frontală, spoilerele, emblema din spate, oglinzile laterale şi finisajele & cadranele de bord de la interior.

Rezultatul nu e atât de şocant precum, să zicem, un… XF, însă nici nu trebuie. Rolul unui X-Type este să păstreze linia tradiţională a limuzinelor Jaguar, ceea ce probabil va face şi pe viitor.

În spatele volanului e puţin mai bine acum decât era înainte de facelift. Dar asta nu din cauza materialelor sau a cine ştie cărei culori a cabinei, ci datorită gărzii la sol, care a fost micşorată, pentru o ţinută de drum superioară. Diferenţa se simte. Nu e mare, dar e acolo.

În rest, X-Type există pentru a te duce confortabil unde ai nevoie, nu însă în timp-record. Gropile şi denivelările puteau fi amortizate mai bine, însă, acolo unde drumul este perfect, Jaguarul se simte ca acasă.

Pe viraje, modelul nu are precizia unor berline nemţeşti şi nici nu este atât de sprinten pe cât ar trebui să fie un Jag mic, însă direcţia este reuşită şi se întâreşte suficient atunci când te trezeşti cu un viraj în faţă.

Atmosfera din interiorul X-Type-ului nu s-a schimbat prea tare, mai bine zis nu s-a schimbat deloc. Aceeaşi lumină verde care nu prea place nimănui, acelaşi layout demodat al comenzilor şi, nu în ultimul rând, aceiaşi nervi atunci când vezi că nu-ţi citeşte MP3-urile. Bine ai venit în secolul 21, pisicuţă!



Comentarii
Inchide