Jaguar XF

La Monte Carlo, un loc în care dacă nu ai Ferrari treci neobservat, Jaguar a dorit să pună la test ultima sa creaţie – noul XF, model care trebuie să dea un semnal despre revenirea în prim-plan a celebrei mărci britanice.

Jaguar XF Jaguar XF

Într-o lume în care ecologiştii se luptă din greu pentru protecţia animalelor, Jaguar a reuşit să readucă la viaţă una dintre cele mai admirate feline. O felină care, de cîteva generaţii, nu se mai afla printre priorităţile cumpărătorilor de maşini premium, dar care astăzi e pe cale de a se bate de la egal la egal cu greii Mercedes E Klasse, Audi A6 sau BMW Seria 5. Dacă, pînă acum, X-Type, S-Type şi chiar XJ nu au reuşit să se impună, după succesul superbului coupe XK, cei de la Jaguar au înţeles că singura soluţie pentru a lupta de la egal la egal cu cei trei constructori germani este să le folosească propriile arme.

Ceea ce înseamnă că noul XF este o maşină care, deşi păstrează spiritul nobil al mărcii, vine cu un pachet de atuuri tipic germanice. Într-o perioadă în care Ford negocia vînzarea mărcii Jaguar către indienii de la Tata, succesul noului XF devenise mai imperios ca oricînd. Pentru că presiunea era maximă, Jaguar a trebuit să conceapă şi să dezvolte un model care să fie foarte competitiv, fără a costa foarte mult. Astfel, atît motorul V8 normal aspirat, cît şi cel supercharged au fost împrumutate de pe coupeul XK, de la care au fost luate de asemenea cutia de viteze şi sistemul de suspensii. Dacă cele două propulsoare nu au fost modificate deloc, cutia şi suspensiile au fost recalibrate ca pentru o berlină de familie.

Cea mai importantă schimbare este reprezentată însă de design. Noul XF e o maşină total schimbată, care nu mai are nici o legătură cu precedenta generaţie, un automobil modern, cu forme avangardiste şi cu linii care readuc în memorie aspectul coupeului XK. Doar farurile fac notă discordantă cu aspectul maşinii, chiar şi foarte părtinitorii, cu acest model, ziarişti britanici declarînd că arată destul de urît.

Intreriorul este greu de criticat. Aspectul general este de top, iar dotările sînt perfecte pentru secolul 21. La prima vedere, odată urcat la bord, te surprinde absenţa plasticelor. Mult lemn, multă piele, totul îţi dă impresia de maşină premium, cu finisări care pot rivaliza uşor cu cele ale liderului în domeniu, Audi A6. Chiar şi la cel mai ieftin model din gamă, dotările-standard sînt de top: scaune din piele cu 8 poziţii de reglare, display de 7 inci cu touch screen, faruri cu halogen, jante de 18 ţoli, radio-CD cu 8 difuzoare şi magazie de CD-uri, volan multifuncţional, acces şi pornire fără cheie şi multe altele care te fac să te întrebi ce ai mai putea găsi pe versiunea de top. La 80 de mii cu tot cu taxe, XF-ul Supercharghed nu mai adaugă pe lista de dotări-standard decît cîteva posibilităţi, precum farurile cu xenon, jantele de 20 de ţoli şi scaunele cu 12 poziţii de reglare & suspensia activă dirijată de computer.

Cu spaţiu suficient deasupra capului şi la genunchi pentru locurile din faţă, această maşină are totuşi ceva probleme atunci cînd urci pe bancheta din spate. În ciuda faptului că XF este mai mare decît un BMW seria 5, aceasta este destul de mică pentru doi adulţi, fiind însă suficient de mare pentru doi sau trei copii. Şi dacă tot vorbim de copii şi de o maşină de familie, nu trebuie să ignorăm siguranţa, care anunţă de pe acum un viitor model de 5 stele la Euro NCAP. Aşa cum era de aşteptat, XF-ul dispune de un set complet de airbaguri, dar şi de o droaie de sisteme de siguranţă, precum controlul stabilităţii, asistenţa la frînare sau distribuţia electronică a forţei de frînare.

În plus, XF oferă şi un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, un sistem radar pentru pilotul automat şi un sistem de senzori care avertizează printr-un bec pîlpîitor din oglinda laterală despre maşinile aflate în unghiurile moarte. Pentru că în ultima vreme la Euro NCAP se acordă o mare atenţie protejării pietonilor, capota lui XF a fost astfel concepută încît, în caz de impact, să se ridice uşor, pentru a reduce probabilităţile de vătămare gravă.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.