Jaguar XF

Oricît m-aş chinui, nu pot trece cu vedera faptul că Jaguar nu se mai află în curtea celor de la Ford.

Jaguar XF Jaguar XF
Jaguar poate este singurul constructor care s-a luptat de la egal, în ceea ce priveşte designul, cu feria creaţională a designerilor italieni. Nu cred că este un model în istoria firmei care să poată fi caracterizat ca fiind urît.

Iar acum la răscruce de drumuri mai surprinde încă o dată, extrem de plăcut. Noul XF a surprins lumea şi asta pentru că şi-a asumat rolul de a arăta auditoriului noua faţă a mărcii britanice. Noul model îl scoate la pensie pe S-Type, adică pe cel care avea sarcina de a lupta cu elita din segmentul mare.

Jaguar XF trebuie degustat de pe locurile faţă, deşi sigla de pe grilă poate sugera că atuurile felinei s-ar regăsi pe bancheta din spate. Pot spune că la volan senzaţia este extraordinară, ceva ce nu am întîlnit pînă acum în acest segment sau în cel superior. Tabloul de bord este extrem de simplu, doar două ceasuri care încadrează un mic display.

Nu eşti asaltat cu toate informaţiile pe care le pot inventa inginerii şi de care la un momendat de plictişeşti şi uiţi de existenţa lor. Acestea există şi pot fi accesate pe displayul central al sistemului de navigaţie şi audio-video. Consola centrală este extrem de simplă, elegantă şi cu o dispune simetrică şi ergonomică a comenzilor.

Este prima dată cînd nu m-au deranjat inserţiile de lemn din interior, pentru că nuanţa acestora este fericit asortată cu tonurile celorlalte materiale. Înainte de a porni propulsorul descoperi că există viaţă în Jaguar, că maşina trăieşte.

Butonul de start/stop “pulsează” într-o lumină roşie, asemeni unei inimi care pompează sînge prin organism. Spectacolul începe cînd te hotărăşti să “resuscitezi” XF-ul. Selectorul cutiei automate – Jaguar Drive Selector – răsare, gurile de ventilaţie se deschid…maşina se transformă în cea viu.

Poziţia la volan este corectă, vizibilitatea este avantajată şi de oglinzile laterale de mari dimensiuni. Modelul avut în test era echipat cu propulsorul V6 diesel de 2.7 litri care dezvoltă 207 CP la 4.000 RPM şi 435 Nm la 1.900 RPM. Acesta reuşeşte să poarte cele 1.771 kg ale maşini pînă la 100 km/h în 8,2 secunde, şi să permită o viteză maximă de 229 km/h.

Cutia automată cu şase trepte este extrem de rapidă în schimbări, iar în cazul în care alegi să schimbi manual treptele de viteză prin intermediul padelelor de pe volan încerci senzaţia unei cutii automate cu dublu ambreiaj. Frînele sunt de încredere, oferind o stabilitate pe traiectorie impresionantă în cazul unor frînări de urgenţă de la 180-200 km/h.

Suspensiile sunt uşor rigide, surprinzător dar poate Jaguar doreşte să comunice al mesaj cu XF. Direcţia este precisă dar lipsa de feed-back la volan răpeşte uşor din plăcerea condusului.
Jaguar XF este un model extrem de matur care va scoate ceva fire albe în capul rivalilor germani.




Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.