Jeep Compass

Mă pregătesc să plec la drum cu maşina. Mă urc la volan, reglez scaunul şi oglinzile, îmi pun centura şi pornesc motorul. Deja fac asta din obişnuinţă. Şi tot din obişnuinţă conduc o maşină de oraş. Mă întreb însă dacă mă pot acomoda şi cu una de teren.

Jeep Compass Jeep Compass
Decizia de a-mi cumpăra o maşină mică am luat-o practic din instinct, fără să analizez nici o clipă alternativele. Adevărul este că mă simt extrem de confortabil în maşinuţa asta, care mă strecoară prin trafic chiar şi în cele mai “înguste” situaţii şi pe care o pot parca fără probleme pe străzile aglomerate ale Bucureştiului. Dar, trebuie să recunosc, a contribuit foarte mult la asta faptul că toate maşinile care mi-au intrat pe mînă pînă acum au fost maşini de oraş.

De curînd, însă, am renunţat complet la această obişnuinţă pentru o săptămînă. Cu o uşoară strîngere de inimă, mi-am tras maşina pe dreapta şi am decis să uit unde pun cheile în aceste cîteva zile. Motivul? Un Jeep Compass. Acesta mi-a atras atenţia în primă fază pe Internet, unde am urmărit cîteva clipuri video, de fapt reclame, peste care am dat întîmplător.

Scenariul era următorul: imaginaţi-vă străzile unui oraş, dar fără trafic şi fără alte obstacole, şi Compass-ul care goneşte în voie, urmărit de un robot compus din diferite elemente definitorii ale oraşului – semne de circulaţie, cauciucuri, biciclete, cabine telefonice, antene-satelit şi tot aşa. Şi, dintr-o dată, maşina devine un fel de jucărie pentru robot, o placă de skateboard într-unul dintre clipuri, transformînd astfel oraşul într-un teren de joacă.

Mi-a plăcut ideea, aşa că m-am urcat la volan, am reglat scaunul şi oglinzile, mi-am pus centura şi am pornit motorul. Prima întîlnire cu o maşină îţi poate lăsa uneori senzaţia de “wow”, dar aceasta păleşte pe măsură ce te obişnuieşti cu maşina respectivă; alteori, întîlnirea te lasă rece, după care, pe parcurs, maşina ajunge să te cîştige. În ceea ce mă priveşte, Compass-ul s-a încadrat în cea de-a doua categorie.

La prima vedere, maşina are un aspect robust. Pare mai degrabă pregătită pentru război, mai ales dacă este de culoare verde (acel verde la care ne gîndim atunci cînd rostim cuvîntul tanc), dar poate că, în opinia producătorului, trimite, metaforic, la un şofer care se aventurează în trafic ca şi cum s-ar duce la război. Totuşi, designul atît de criticat de specialişti a fost elementul cu care m-am obişnuit cel mai repede la Compass.

Şi nu a durat prea mult timp pînă cînd maşina a căpătat în ochii mei un aer prietenos şi chiar uşor sofisticat. Surprinzător poate, dar pînă la urmă cred că normal, mai ales că, potrivit celor de la Jeep, acest model este mai degrabă adresat femeilor, companionul său Patriot avînd rolul de maşină pentru bărbaţi.

Mai mult, “Compass-ul îi atrage pe şoferii care nu ar fi cumpărat în mod obişnuit un Jeep, pe cînd modelul Patriot este destinat fanilor acestei mărci, dar care poate nu şi-au permis un Jeep pînă acum”, după cum declara Michael Berube, director în cadrul departamentului de marketing al companiei.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.