Jeep Wrangler

Jeep Wrangler este ca un boxer care se trezeşte la primii pumni, după care face knockout tot ce-i stă în cale. Dacă are patru uşi, cu atât mai bine.

Jeep Wrangler Jeep Wrangler

Se întâmpla în al doilea Război Mondial, când americanii se îmbarcau cu flinta pe umăr în jeepuri Willys. Au trecut mai mult de şase decenii de atunci, dar spiritul acelui offroader încă dăinuieşte. La noi în ţară, persoana responsabilă de destinul litoralului şi, la capătul celălalt al diplomaţiei, Majestatea Sa Regele Mihai I deţin fiecare câte un exemplar din veteranul Willys. Sunt însă mult mai mulţi cei care au acces la succesorul lui Willys, Jeep Wrangler.

Această maşină – cu nume de cod JK – a ajuns la a treia generaţie de când e păstorită de către Chrysler, dar nu a aderat la curentul cosmetizării excesive. Formele preluate de la vechea şcoală şi asamblarea lor pripită dau seamă cel mai bine de acest fapt. Wrangler nu este o entitate cizelată, confortabilă, asemenea cocotelor premium parfumate cu ultrapreţuri. Wrangler Sport Unlimited în patru uşi este mai degrabă un camarad de nădejde. Îţi va fi mereu fidel şi-ţi va lua partea ori de câte ori te vei afla în primejdie. Îşi va pune în slujba ta toţi cei 177 CP de sorginte diesel.

L-am dus la mare, acolo unde trendul recomandă CL-uri, CLS-uri, şeptari sau TT-uri. Din păcate, la ora amiezii, nimeni nu bântuie dintr-un club într-altul. Am fi fost curioşi să observăm reacţia băieţaşilor de tip TLLB (adică... Trăiască Leafa Lu’ Bătrânu) şi am fi pariat cu oricine că fetiţele în bikini se vor înmuia imediat la apariţia lui Jeep Wrangler. Mai ales că am fi ridicat standardele la o lungime de 4,75 m şi o lăţime de 1,87 m. Este posibil să-ţi doreşti mai mult? Da. Poate 1,86 înălţime – dimensiune care îţi permite să te iei la trântă cu natura. Cei 410 Nm te scot din orice... situaţie. Nouă nu ne-a păsat nici că o bordură e prea înaltă, nici că un şanţ prin nisip poate provoca o dejantare, nici că valurile vor prăji instalaţia electrică.

Dacă aspectul exterior ne-a dictat din prima clipă caracterul sălbatic al maşinii, nici la interior nu ne-am aşteptat la o altă faţă. Şi aşa a şi fost. Adio, plastic moale, piele fină (Alcantara în visele voastre, poate la Pimp My Ride), climă, reglaje elctronice şi alte minuni de către nemţi inventate. Cutia automată în cinci trepte şi levierul pentru selecţia variantelor de tracţiune te pun în gardă din primul moment. Eşti într-un Wrangler. Controlezi din volan şi din pedale 2 tone flămânde de aventură. Te urci cu el pe munţi, cotrobăieşti prin stufăriş după guzgani, alergi prin deşert mamifere supraponderale – doar bungee jumping de pe bloc nu poţi să faci. Geamurile laterale, uşile şi parbrizul sunt amovibile, iar softtopul poate fi înlocuit cu un hardtop.

 

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.