Kia Sportage Facelift

În ciuda faceliftului care i-a fost aplicat, Sportage parcă nu reuşeşte să ne abată atenţia de la restul SUV-urilor compacte...

Kia Sportage Facelift Kia Sportage Facelift

După o "carieră" destul de reuşită, KIA Sportage a beneficiat recent de nişte modificări uşoare atît la exterior, cît şi la interior, încercînd să ajungă astfel la nivelul rivalilor săi, care, să recunoaştem, arată mult mai modern decît el, ca să nu folosim termeni mai aspri.

Al naibii dacă mi-am dat seama după prima ochire că am în faţă un model cu facelift. Este aproape imposibil să afli ce şi cum s-a schimbat, dacă nu ştii exact ce să cauţi. Pe scurt, în discuţie intră farurile din sticlă clară, grila uşor retuşată şi nişte jante noi din aliaj uşor. Nimic special, cum ziceam şi la început, însă după ce urci la volan, începi să sesizezi alte cîteva diferenţe evidente comparativ cu generaţia precedentă.

În primul rînd, scaunele din faţă sînt mai lungi cu 40 mm şi mai late cu 20 decît cele de dinainte, pentru a favoriza un confort sporit. Apoi, bancheta din spate stă acum cu 5 mm mai jos, oferind astfel mai mult spaţiu în zona capului. La rularea pe şosea, începe să se simtă efectul suspensiilor mai dure, iar pe viraje, ruliul mai potolit al caroseriei.

Trecînd de inventarierea acestor bonusuri şi ajungînd la capitole precum motorizare, ţinută de drum, frîne sau transmisie, nu putem spune că pentru acestea Sportage merită o notă mare. Propulsorul turbodiesel de 2,0 litri şi 140 de cai-putere oferă cuplu suficient (aproximativ 305 Nm) pentru depăşiri relativ uşoare, iar consumul de carburant nu trece de 10-11 litri/100 km în condiţii de trafic intens.

Pe de altă parte, frînele ne-au cam dezamăgit, întrucît iniţial am avut senzaţia că trebuie să ne urcăm de-a binelea pe pedală doar pentru a încetini. Oricum, însă, nu ne aşteptam la nişte frîne demne de un Bugatti Veyron.

Versiunea testată de noi a fost 4x4 Style care, la preţul de 25.000 de euro cu tot cu taxe, ne-a oferit dotări de bază precum climatronic, proiectoare ceaţă, geamuri fumurii, grilă radiator cromată, radio-CD, ABS, ESP, geamuri electrice faţă-spate sau computer de bord.

Poate nu este tocmai o ofertă imbatabilă, însă KIA Sportage rămîne un SUV demn de luat în seamă. Se potriveşte de minune traficului urban, întrucît poţi la fel de uşor să urci bordurile sau să-l "înfigi" între două maşini parcate în spatele blocului tău.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.