Lexus GS450h

Autor: Dan Vache 12 feb. 2010 Test drive

Dacă
Prius nu v-a convins să alegeţi un automobil hybrid, atunci un
Lexus vă va convinge. GS este acea limuzină de clasă mare, de o
eleganţă rară, uitată de cele mai multe ori când se fac listele de
cumpărături pentru limuzine de lux. Cu un facelift programat pentru
2010, Lexus GS rămâne o apariţie rară, dar extrem de stilată.

Noi o considerăm cel mai frumos model din gama constructorului
japonez de lux. Şi cum Lexus s-a specializat şi în zona
automobilelor hibride, GS este unul dintre cele trei modele din
gamă care este oferit şi în variantă hibrid. Ce înseamnă acest
lucru?

Înseamnă că modelul GS450h foloseşte două surse de putere. Prima
este un motor termic pe benzină cu şase cilindri în V de 3,5 litri,
ce dezvoltă 296 CP. A doua sursă este o pereche de motoare
electrice. Cumulat, cele trei motoare oferă o putere totală de 345
CP.


Puterea este transmisă roţilor spate prin intermediul unei cutii
de viteze cu variaţie continuă şi mod secvenţial cu şase trepte.
Este probabil cel mai bine pus la punct automobil cu sistem hibrid
pe care l-am condus în ultima vreme. Puterea este livrată cât se
paote de natural şi fără nici un fel de întreruperi.

O plimbare cu un GS450h poate fi comparată cu senzaţia pe care ţi-o
lasă mătasea. În acelaşi timp, dacă avem nevoie de viteză şi de
sportivitate – nicio problemă. Două butoane apăsate (mod power
pentru sistemul hibrid şi mod sport pentru suspensie) şi GS-ul
accelerează până la 100 km/h în 5,9 secunde. În condiţiile în care
cântăreşte aproape două tone.

Interiorul versiunii de top era finisat cu lemn şi cu elemente de
aluminiu polisat. Nu sunt fan al lemnului în interiorul
automobilelor, dar de data aceasta nu m-a deranjat. Interesant şi
turometrul, care indică, de fapt, puterea folosită în kW.


Frânele sunt ceva mai dure decât la un automobil obişnuit,
deoarece integrează sistemul de recuperare a energiei cinetice. În
rest, doar cuvinte de laudă. Sistem de navigaţie intuitiv cu touch
screen şi harta României, sistem audio Mark Levinson cu 14 incinte
acustice, casetofon şi magazie pentru 6 DVD-uri, car-kit bluetooth,
etc.

Singurul lucru care lipseşte este o mufă USB. Avem doar conector
tip jack. Lexus GS450h are însă şi un mare defect. Portbagajul este
extrem de mic pentru un automobil din această clasă: doar 280
litri. Reducerea volumului este datorată în principal bateriilor
amplasate sub portbagaj. Un GS fără propulsie hibridă se poate
lăuda cu un portbagaj de 430 litri.

Însă luxul şi rafinementul au un preţ pe măsură. Preţurile de listă
pentru Lexus 450h pornesc de la 57.956 euro şi ajung până la 71.941
euro.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide