Logan pick-up

Autor: Alexandru Banu 07 mart. 2008 Test drive

Vizibilitatea, atît în direcţia de mers, cît şi spre spatele vehiculului, este de un nivel foarte bun. Logan Pick-Up dispune de numeroase posibilităţi de depozitare. Pe lîngă torpedo şi spaţiile de stocare din portiere sau de la baza consolei centrale, ocupanţii vehiculului au la dispoziţie o zonă de depozitare cu capacitatea de aproape 300 de litri situată în spatele scaunelor. Uşor accesibilă prin simpla basculare a spătarului unuia dintre cele două scaune, această zonă poate găzdui obiecte dintre cele mai diverse.

Pentru a proteja habitaclul impotriva pătrunderii accidentale a încărcăturii aflata în benă, luneta spate este echipată cu un cadru metalic de protecţie. Confortul la rulare este unul foarte bun, inginerii de la Dacia luînd în calcul faptul că viitorii şoferi vor petrece numeroase ore la volanul maşinii. Forma caroseriei şi lipsa materialului fonoabsorbant, mai ales în partea din spate, se traduc, totuşi, printr-o pătrundere pronunţată a zgomotului aerodinamic în habitaclu, mai ales la viteze foarte mari. De asemenea, direcţia uşor imprecisă penalizează comportamentul dinamic pe drumurile virajate, acolo unde trenul de rulare se descurcă mai mult decît satisfăcător pentru o utilitară.

Dacia Logan Pick-Up dispune de două nivele de echipare. Primul, care include în echiparea de serie airbag şofer şi scaun rabatabil pasager, poate fi echipat cu motorizările pe benzină 1.6 MPI şi diesel 1.5 dCi 70 CP. Nivelul Pack Confort va oferi suplimentar echipamente precum direcţie asistată, închidere centralizată, retrovizoare reglabile din interior şi baghete de protecţie laterală.

Cu ocazia lansării noului model Dacia Logan Pick-Up, Dacia a anunţat un program de extindere a intervalului de revizii pentru toată gama de motorizări disponibilă pe Logan. Astfel, pentru motorizările diesel revizia se va face la 15.000 km în loc de 10.000 km pe an, iar în cazul motorizărilor pe benzină intevalul se va mări de la 15.000 la 20.000 km sau la un an.

Preţurile încep de la 7.250 de euro pentru varianta de bază cu motor de 1,6 litri şi ajung la peste 10.000 de euro pentru modelele dotate cu dieselul de 85 CP. Pentru a veni în întîmpinarea nevoilor clienţilor săi, Dacia va propune prin intermediul dealerilor săi un set complet de versiuni de carosare, cu preţuri ce vor porni de la 750 de euro. Oficialii de la Dacia îşi pun mari speranţe în noul model, în special datorită segmetului unic de piaţă pe care îl ocupă din poziţia de monopol, vînzările urmînd să demareze în acest an doar în România, Bulgaria şi Turcia.

Primele cereri au putut fi făcute încă de luna trecută, urmînd ca livrările să înceapă în aprilie. Dacia Logan Pick-Up preia de la modelele anterioare suspensiile înălţate, garda la sol mai ridicată şi protecţia grupului motopropulsor. Introdus pentru prima oară pe Logan MCV, dispozitivul de protecţie a cutiei de viteze şi a transmisiei împotriva prafului se regăseşte şi la Logan Pick-Up. La exterior, contra coroziunii, panourile portierelor şi pavilionul sînt realizate din tablă galvanizată.

Bena, cu o capacitate de încărcare de pînă la 800 kg, este unul dintre punctele-forte ale modelului Logan Pick-Up. Un ornament din plastic care rezistă la sarcini de pînă la 100 kg apără marginea superioară a benei. În ceea ce priveşte oblonul de închidere a benei, acesta poate suporta, în poziţia rabatată, o încărcătură de pînă la 300 kg, valoare demnă de vehiculele pick-up de mari dimensiuni.

Planşeul benei, părţile sale laterale şi peretele de închidere a cabinei sînt realizate din tablă de oţel tratată împotriva coroziunii. În plus, un dispozitiv de evacuare a apei prin două conducte de scurgere specifice permite evitarea stagnării acesteia în benă.

Logan Pick-Up este echipat cu un propulsor pe benzină 1,6 MPI şi cu o motorizare diesel 1,5 dCi, disponibilă în două variante de putere: 70 CP şi 85 CP. Motorul pe benzină 1.6 MPI afişează o putere maximă de 64 KW (90 CP) la 5.500 rot/min şi un cuplu de 128 Nm la 3.000 rot/min. Motorul 1.5 dCi este echipat cu un sistem de injecţie directă common-rail de generaţia a doua, care oferă confort, supleţe în utilizare şi un consum foarte redus.

În varianta de 50 KW (70 CP), propulsorul are un cuplu de 160 Nm la 1.700 rot/min, 85% fiind disponibil între 1.500 şi 3.500 rot/min. În varianta de 63 KW (85 CP), motorul atinge un cuplu maxim de 200 Nm începînd de la 1.900 rot/min, 90% fiind disponibil de la 1.500 rotaţii.

La proba de drum, ambele motorizări se descurcă onorabil, cu un plus de prestaţie dinamică pentru versiunea pe benzină, chiar dacă aceasta este cea mai ieftină motorizare. Dar aceste performanţe vin cu un preţ, cel al consumului, unde versiunea diesel se remarcă printr-o economie de combustibil foarte bună, o autonomie de 1.000 de km fiind realizabilă în contextul rulării preponderent în afara localităţilor.

Habitaclul, derivat din cel al modelelor Logan berlină şi Logan MCV, oferă un spaţiu generos, poziţia la volan şi ergonomia comenzilor fiind la fel ca ale celorlalte modele din familia Logan.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Tags:



Comentarii
Inchide