Mazda5 Facelift

Japonezii de la Mazda sînt pe val. După lansările a două modele extrem de importante, Mazda2 şi Mazda6, gama a fost împrospătată prin prezentarea versiunii faceliftate a monovolumului Mazda5.

Mazda5 Facelift Mazda5 Facelift
La noi în ţară, monovolumul este o caroserie neînţeleasă şi discriminată. Deşi e, probabil, cel mai practic autovehicul pentru o familie numeroasă, în România, în momentul în care familia sporeşte, se achiziţionează un SUV. Noi vom încerca să demonstrăm că un monovolum este o alegere mai bună.

Şi pentru a susţine această cauză, ne vom folosi de noul model Mazda5. Mai puţin cunoscut în ţara noastră, Mazda5 a trăit în umbra modelelor populare ale constructorului japonez. Ca dovadă, anul trecut, la noi au fost vîndute doar 21 de unităţi. Pentru 2008 însă, cu un model faceliftat şi cu mult potenţial, Mazda România şi-a stabilit un foarte realist target de 50 de unităţi comercializate.

Mazda5 este un monovolum compact lansat iniţial în 2005. Venea atunci cu cîteva atuuri importante în clasa sa. De exemplu folosea două portiere spate glisante, care se găseau de obicei pe modelele de clasă superioară, iar la interior oferea şapte locuri, modulabile prin sistemul botezat Karakuri. Aceste elemente au fost păstrate şi la modelul lansat la începutul anului 2008.

Am călătorit până în răcoroasa Sicilie pentru a putea vedea cu ochii noştri noua Mazda5. Faceliftul este oarecum discret şi, cu toate că s-a schimbat ceva, la prima vedere nu poţi spune exact ce. La o cercetare mai atentă însă, se observă că farurile au o formă modificată, spoilerul este nou, iar calandrul a adoptat forma clasică Mazda.

În spate există stopuri noi, care însă conservă forma ciudată introdusă de modelul original. Per total, Mazda5 păstreză designul curat specific mărcii, design ce inspiră dinamism chiar şi în cazul unei maşini de familie. Pentru o personalizare perfectă, Mazda a introdus şapte culori noi. Între acestea se remarcă Golden Sand Metallic, un fel de auriu metalizat care îşi schimbă nuanţa în funcţie de lumina ambientului.

Portierele glisante pot fi disponibile opţional şi cu comandă electrică. Mult mai comod de deschis şi de închis, ele se pun în mişcare la simpla apăsare a unui buton. Astfel, pot fi acţionate din butoanele de pe bord, de pe telecomandă sau din mânerele propriu-zise. Ca să împiedice o deschidere accidentală a uşilor, cel de la volan are la dispoziţie şi un buton pentru dezactivarea sistemului.

Tot la capitolul facilităţi de monovolum, trebuie menţionat hayonul cu deschidere la înălţime duală, util pentru garaje şi parcări subterane. La interior sînt disponibile şapte locuri, modulabile prin sistemul Karakuri, care permite obţinerea în portbagaj a unui spaţiu vast prin plierea celor două scaune din spate ori prin configurarea banchetei spate în trei sau două locuri.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.