Mercedes-Benz A-Klasse

Cel mai mic membru al familiei Mercedes rămâne în continuare şi cel mai drăguţ. Serios! Cam cât de frumos este acest A-Klasse faţă de cum era acum 10 ani?

Mercedes-Benz A-Klasse Mercedes-Benz A-Klasse

Din seria “Aş vrea să pot uita de el”, prima generaţie a clasei A de la Mercedes a reprezentat unul dintre cele mai nereuşite modele ale gigantului constructor german. Însă, odată cu toate reproşurile adresate, au venit şi soluţiile – care au fost implementate de la generaţie la generaţie, ajungându-se astfel la modelul actual... o maşină despre care e foarte dificil să spui ceva negativ.

Spre deosebire de testul cu B-Klasse, am condus A-ul mai mult de 80% din timp prin Berlin şi nu pe drumuri rurale. Este absolut adevărat faptul că un A-Klasse este mult mai capabil în trafic decât pe autobahn, însă, indiferent de modul de exploatare, această maşinuţă nu m-a dezamăgit în nici un fel.

La fel ca la fratele său mai mare, faceliftul lui A-Klasse a însemnat oglinzi laterale mai mari, antenă radio mai mică, spoiler şi grilă modificată, plus o formă uşor mai agresivă a farurilor. Pe scurt, A-Klasse facelift arată mult mai bine nu numai decât prima sa generaţie, ci şi decât modelul precedent, apărut în 2004.

În cazul meu, perioada de acomodare la volan a fost foarte scurtă. În cabina unui A-Klasse bine dotat este foarte plăcut să-ţi petreci timpul, mai ales atunci când te vezi nevoit să conduci foarte mult într-un oraş aglomerat. Volanul în trei spiţe are un aspect dinamic, iar materialele folosite la interior sunt extrem de plăcute la atingere.

Când a venit vorba să-mi aleg versiunea alături de care urma să-mi petrec o bună parte a zilei, am optat pentru un A200 CDi cu transmisie manuală – deoarece am considerat că acest model ar reprezenta cel mai bine ideea de mini MPV premium. Nu te poţi considera un model de lux (indiferent de dimensiuni) dacă nu ai şi un motor capabil să te pună în mişcare suficient de rapid pentru a ieşi din situaţii neplăcute, atât în trafic, cât şi pe depăşiri.

Surprinzător, cei 140 de cai-putere nu s-au simţit atât de bine pe cât m-aş fi aşteptat. Acest fapt s-a datorat greutăţii lui A200 CDi care, la mai bine de 1.300 kg, cântăreşte mult mai mult decât rivali precum Nissan Note sau Mitsubishi Colt.

Sprintul până la 100 km/h are loc în 9 secunde şi jumătate, iar viteza maximă se plafonează în jur de 200 km/h. Nici prea-prea, nici foarte-foarte... cum se spune pe la noi.
Ce mi-a mai plăcut foarte mult la A-Klasse a fost vizibilitatea.

Montanţii nu sunt la fel de groşi ca în cazul majorităţii monovolumelor şi îi permit şoferului să vadă surprinzător de bine în lateral-faţă atunci când abordează un viraj. În rest, nimic de adăugat. Mercedes-Benz îşi păstrează poziţia de pionier şi lider incontestabil în acest segment, deoarece nici un alt rival direct nu poate egala un A-Klasse în materie de stil şi substanţă.

 

 

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.