Mercedes-Benz SLK

Roadsterul SLK este unul dintre cele mai iubite modele din gama Mercedes-Benz. A avut un succes enorm şi, în urmă cu mai bine de un deceniu, a inventat parţial hard-top-ul decapotabil. A doua generaţie este deja pe piaţă de patru ani şi avea nevoie de un suflu proaspăt. O supradoză de inspiraţie din Formula 1 a rezolvat problema!

Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK

Mercedes-Benz SLK este un model longeviv. Originalul roadster a fost lansat în 1955 şi s-a bucurat de succes de ambele părţi ale Atlanticului. În 1996, Mercedes reinventa conceptul lansînd un automobil cu două locuri cu plafon metalic decapotabil. Deşi era o soluţie care mai fusese încercată de-a lungul timpului de diverşi constructori, SLK a devenit faimos la acea vreme tocmai pentru această calitate.

Ideea de a avea un coupe care se transformă, la simpla apăsare a unui buton, într-o decapotabilă a atras numeroşi clienţi. Dovada acestui lucru au fost cifrele de vînzări. Prima generaţie s-a comercializat în 310.000 unităţi, iar în 2004 a fost lansată a doua generaţie, care pînă la finele lui 2007 şi-a găsit 185.000 de clienţi. Aşadar aproape o jumătate de milion de SLK-uri vîndute, iar modelul continuă să fascineze. Pentru 2008, Mercedes a ales să-l împrospăteze printr-un facelift vizual, dar şi prin îmbunătăţiri tehnice.

De afară, cea mai evidentă schimbare este noul spoiler faţă, cu un design mult mai agresiv şi o zonă centrală în formă de V ce aduce aminte de botul monopostului de Formula 1. În spate, spoilerul imită acum un difuzor, iar evacuările duble au o formă rectangulară neobişnuită pentru Mercedes, dar plăcută vizual. Culoarea stopurilor este acum întunecată, similară celei de pe modelele AMG. Oglinzile retrovizoare sînt mai mari şi au altă formă. În plus, carcasa exterioară are integrate semnalizatoarele laterale.

Şi interiorul a trecut printr-o serie de modificări, comenzile geamurilor electrice primind un nou design, la fel ca şi levierul frânei de mână. Acesta din urmă nu este unul dintre cele mai reuşite, fiind mic şi oarecum ciudat. Volanul beneficiază de trei spiţe, dar diametrul lui este cam mare pentru un automobil cu pretenţii sportive. Volanul de pe versiunea AMG este însă perfect. Exact cît trebuie de gros, cu partea de jos plată şi cu un diametru mai mic, el este unul dintre cele mai bune pe care le-am întâlnit.

La capitolul motorizări, SLK-ul faceliftat păstrează în ofertă patru propulsoare. Modelul entry-level este popularul SLK 200 Kompressor. Motorul de 1,8 litri supraalimentat cu ajutorul unui compresor dezvoltă acum 184 CP la 5.000 rpm. Urmează motorizările V6, începînd cu modelul SLK 280. Propulsorul are capacitatea de trei litri şi dezvoltă 231 CP la 6.000 rpm. Al doilea motor V6 este cel promovat de Mercedes ca noua atracţie a modelului SLK.

Este vorba de propulsorul de sub capota modelului SLK 350. Botezat “sport motor”, acest V6 de 3,5 litri dezvoltă 305 CP la 6.500 rpm. Gama este închisă de sportivul SLK 55 AMG, al cărui propulsor nu a fost modificat. Aici avem de-a face cu un foarte performant motor cu opt cilindri în V aspirat de 5,5 litri, ce dezvoltă 360 CP la 5.750 rpm. Specialiştii de la AMG au spus că performanţele puteau fi îmbunătăţite cu uşurinţă, însă nu a fost nevoie de acest lucru.

La ora actuală, este în continuare singurul motor cu opt cilindri care animă un roadster, iar performanţele oferite sînt mai mult decât satisfăcătoare. Şi cei de la AMG au dreptate. Am dat o tură la volanul unui SLK 55 AMG prin Monte Carlo recreînd circuitul de Formula 1 din faimosul oraş. Ştiam fiecare viraj cu ochii închişi şi, cu toate că traficul era destul de animat, m-am simţit ca un pilot de Formula 1.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.