Mercedes SL Facelift

Autor: Eduard Dârvariu acum 12 ani Test drive

Interiorul a fost modernizat cu o sumedenie de gadgeturi. Sistemul de comandă include radio, CD/DVD changer, un slot pentru carduri SD, interfaţă Bluetooth pentru hands-free şi un display de mari dimensiuni. Opţional, te poţi dota cu un hard disc pentru navigaţie şi muzică. În plus, acum orice iPod sau mp3 player pot fi recunoscute de sistemul de comandă, astfel că ascultarea muzicii în SL devine una dintre cele mai simple activităţi.

Cititorii cu spirit de observaţie au notat cu siguranţă că pe spatele maşinii scrie, mare, SL500 deşi sub capotă avem motorul V8 de 5,5 litri care a fost montat în premieră pe vechiul SL în 2007. Cu 388 de cai putere la 6000 de rotaţii pe minut şi un cuplu de 530 Nm, disponibil între 2.800 şi 4.800 rpm, SL500 are performanţe normale pentru o astfel de maşină, precum acceleraţia 0-100km/h în 5,4 secunde, viteză maximă de 250 km/h şi consum mediu de 12 litri la sută.

Probabil însă că nu consumul contează la o maşină de 110 mii de euro, ci plăcerea de a conduce. Iar aceasta este maximă la volanul SL-ului. Dacă motorul este baza acestei plăceri, un rol important îl are noul sistem de direcţie. Botezat “direct-steer”, acesta îi permite şoferului să rotească mult mai puţin de volan decît la o maşină normală, atunci cînd se înscrie într-un viraj. Răspunsul maşinii la rotirea volanului este mult mai ferm şi mai rapid, SL-ul reacţionînd acum mult mai sportiv. Noua tehnologie se face simţită şi atunci cînd parchezi, reducînd efortul necesar rotirii volanului.

Pe lîngă sportivitate, la Mercedes SL500 este vorba şi de confort. Mult confort. Acest lucru nu este obţinut doar prin realizarea unui interior impecabil, ci şi printr-un sistem nou de suspensie independentă, cu patru braţe pe faţă şi multilink pe spate. Sistemul Active Body Control, dotare standard pe SL500, adaptează automat suspensia tipului de drum sau modului de condus. ABC face din SL o maşină mult mai stabilă dar şi mult mai agilă, fiind un sistem care nu reduce deloc din excelentul nivel de confort al maşinii.

Pentru a îmbunătăţi siguranţa în mers, pe timp de noapte sau ceaţă, SL beneficiază opţional de un mod de iluminare inteligentă, care oferă cinci moduri diferite de funcţionare, pentru drumuri de ţară, autostradă, drum virajat, ceaţă şi un mod activ, care schimbă automat direcţia şi intensitatea razei de lumină.

Foarte confortabil, dar nu extrem de sportiv, Mercedes SL este mai mult o maşină pentru drumuri drepte decît una pentru drumuri virajate. Este un model care produce emoţii vizuale puternice, dar nu reuşeşte performanţe de top şi nu are nici un comportament rutier la fel de spectaculos ca al unui Jaguar XK. Dar adevărul e că nici Pamela Anderson nu are mobilitatea şi flexibilitatea unei gimnaste, dar chiar şi aşa, este dorită şi visată de mult mai mulţi.

Dacă faţa lui Burt Reynolds este atît de întinsă, iar pieptul Pamelei Anderson este atît de umflat, de aceste lucruri sînt responsabile bisturiile unor chirurgi foarte buni. Dacă faţa lui Mercedes SL este reuşită sau nu, asta nu depinde decît de gustul fiecăruia, însă cu siguranţă că această schimbare nu s-a făcut cu bisturiul ci cu ustensile mult mai moderne.

Lansată în premieră mondială la Salonul de la Geneva, a şasea generaţie a Mercedesului SL a fost supusă la test în Los Angeles, locul cu cea mai mare denistate de SL-uri din lume. E de înţeles. Degeaba cîştigi milioane de dolari pentru un film, sau degeaba înduri chinuri atroce pentru o pereche nouă de sîni ultra-bombaţi, dacă îi ascunzi după tăblăria vreunui Lincoln Navigator cu geamuri fumurii, în spatele cărora nu te vede nimeni. SL-ul e o declaraţie de statut care arată că nu eşti un oarecare, un model de două locuri care afirmă clar că eşti o fire independentă, ce nu e legată acasă de vreo doi copii care să se caţere pe bancheta din spate.

SL-ul e o maşină lifestyle, un model iconic, produs pentru prima dată în 1954 şi vîndut pînă acum în peste 630.000 de exemplare. Chiar dacă precedentul model arăta încă destul de modern şi mai ales foarte, foarte sportiv, cei de la Mercedes au ales să-l împrospăteze, mai ales în partea frontală. Linia designului se continuă în limbajul ultimelor modele ale constructorului din Stuttgart. Farurile uriaşe, în formă de “L”, aduc aminte, parcă, de cele de la CLS şi le înlocuiesc pe cele patru ale vechiului model.

Grila frontală a fost şi ea drastic modificată, benzile cromate care o decorau fiind înlocuite cu una singură, mult mai lată, întreruptă la mijloc de o uriaşă siglă Mercedes. Şi capota are acum două dungi bombate, care o străbat de la un capăt la altul, ca un semn de omagiu către SL-ul original, celebrul 300 SL Gullwing din 1954. Mult mai puţin drastice sînt schimbările în spate, care arată însă ceva mai lat şi mai agresiv. Dacă stopurile au rămas aproape identice, evacuările trapezoidale au acum un aspect mult mai sportiv. Şi sunetul este unul aparte, zumzetul motorului fiind mult mai pregnant şi mai gutural chiar şi decît cel de pe V12-le lui SL600.

Foarte evidente sînt schimbările la interior, unde se remarcă noul volan cu trei spiţe şi instrumentarul de bord cu un nou aspect. Scaunele, care includ şi sistemul de prindere pentru centura de siguranţă sînt foarte confortabile şi oferă un excelent sprijin lateral. Dotarea care ajută cel mai mult este sistemul AirScarf. Montat în tetieră, acesta suflă un jet de aer cald în jurul gîtului, încălzindu-te atunci cînd acoperişul este coborît. Pe parcursul traseului nostru, care a ajuns şi la o altitudine de 2.000 de metri şi la o temperatură de 3 grade, combinaţia scaune încălzite – AirScarf – climatizare automată s-a dovedit foarte eficientă, oferindu-ne posibilitatea să mergem decapotaţi, fără cea mai mică grijă.

Tags:


Comentarii
Inchide