Motor nou: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir

O nouă motorizare pentru Alfa Romeo MiTo. Una care vine să echilibreze balanţa cu un design extrem de apetisant. O infuzie de tehnologie sub capota lui MiTo

Motor nou: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir Motor nou: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir

O motorizare nouă pentru Alfa Romeo MiTo, una care se laudă a fi un mic ghem de tehnologie. Până de curând se putea opta la MiTo, în cazul în care se dorea o motorizare pe benzină, doar pentru propulsorul de 1.4 litri disponibil în trei versiuni de putere - 95 CP, 120 CP şi 155 CP. Mai nou se poate opta tot pentru acelaşi propulsor de 1.4 litri.

Uşor amuzant la prima vedere, şi unde este noutatea în ceea ce priveşte motorizarea? Grupul FIAT a luat acest propulsor şi l-a reinventat. Nu este primul contact cu acest propulsor, am descoperit cât de agreabil este în versiunea de 170 CP de pe Alfa Romeo Giulietta. Dar cum se simt cei 135 CP pe MiTo? Să aruncăm o privire în acest motoraş şi să vedem ce înseamnă MultiAir.

MultiAir in detaliuItalienii au dovedit în timp că nu sunt doar talentaţi la design, se pricep chiar foarte bine şi când vine vorba de tehnologie. Unul dintre exemplele relativ recente vine din 1997 când lumea a putut descoperi pentru prima dată Common Rail pe Alfa Romeo 156. Şi iată unde s-a ajuns acum. Până acum într-un motor lucrurile în mare se întâmplau la fel. Axa cu came era antrenată mecanic de arborele cotit şi acţiona supapele.

Această legătură poate fi complicată puţin mai mult când vine vorba de supape cu deschidere variabilă. Dar până acum nu s-a realizat o deschidere independentă a supapelor de axa cu came. Inginerii din grupul Fiat au introdus o unitate hidraulică, controlată electronic, între axa cu came şi supape. Axa acum mai comandă doar supapele de evacuare şi oferă în acelaşi timp presiune pentru sistemul hidraulic.

Prin urmare de acum comanda admisiei este filtrată de unitatea electronică. Nu mai putem vorbi de o deschidere variabilă a supapelor de admisie ci de o comandă independentă în funcţie de solicitări. Beneficii? Păi o reducere a consumului cu peste 10%, o reducere a emisiilor de CO2 cu peste 10%, o reducere a particulelor cu 40% şi NOx cu până la 60 %. Destul de curăţel motorul pentru a se alinia normelor Euro 5. Apoi mai bifăm o creştere a puterii cu 10% şi a cuplului motor de 15%.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.