Opel Zafira Facelift

Un spoiler mai agresiv, mai mult crom, acelaşi design interior Flex7 şi deliciul unui motor turbo de 200 de cai. Încă un motiv pentru a trece la “treabă” cu nevasta...

Opel Zafira Facelift Opel Zafira Facelift
Anul 1999 a marcat apariţia uneia dintre cele mai de succes monovolume din istoria industriei auto. Numele Zafira a prins aripi aproape instant, iar designul cabinei sale, capabilă să găzduiască nu mai puţin de 7 persoane, a cucerit inimile tuturor familiştilor, care altfel ar fi trebuit să se resemneze cu alte genuri de vehicule, nu la fel de încăpătoare. Şi, bineînţeles, nici un bărbat n-ar vrea să-i spună jumătăţii lui că a dat greş şi n-a găsit maşina potrivită pentru noul lor stil de viaţă. E nasol să dormi pe canapea!

Din fericire pentru noi toţi, actuala Zafira, mai exact cea cu facelift, este aproape neschimbată faţă de modelul pe care-l lasă în urmă – diferenţele fiind pur estetice, cu excepţia celor trei motoare noi (1.6 16v 115 CP şi 1.7 cdti cu 110, respectiv 125 cai).

În acest segment, unitătile diesel sînt cel mai bine vîndute, întrucît economia “rimează” excelent cu conceptul de MPV. Doar că nu toată lumea este dispusă să renunţe pînă şi la ultimul fir de individualism în spatele volanului, iar cei de la Opel au înţeles foarte bine această nevoie, oferind modelul atît cu un motor de 2,0 litri şi 200 de cai, cît şi într-o variantă absolut dementă, anume binecunoscutul OPC, cu ai săi 240 CP.

Noi am încercat versiunea de 200 de cai şi trebuie să recunoaştem că a fost destul de impresionantă. Alături de nişte jante de 18” şi de funcţia IDSPlus (Interactive Driving System), Opel Zafira Facelift îţi poate produce în general mai multă adrenalină decît rivalii săi direcţi Renault Grand Scenic, SEAT Altea XL, Mazda 5, Mitsubishi Grandis, Toyota Corolla Verso sau Citroen C4 Grand Picasso.

Doar Ford S-Max îi poate ţine piept cu adevărat Zafirei – deoarece rămîne totuşi liderul clasei sale în materie de funcţionalitate şi de ţinută de drum. Bineînţeles, prezenţa propulsorului de 2,5 litri provenit de sub capota Focus-ului ST ajută foarte mult.

Pe şosea, Opel Zafira rămîne un monovolum foarte capabil, atît la viteze de autostradă, cît şi pe viraje. Ruliul caroseriei nu incomodează prea mult, mai ales după ce apeşi butonul Sport, care activează sistemul interactiv de condus menţionat anterior.












Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.