Peugeot 308 SW

După modelul 307 SW, Peugeot ne prezintă varianta SW a noului model 308. Deşi pare un break, poate avea şapte locuri modulabile ca într-un monovolum. Test-drive pe insula Sardiniei cu noul model din gama constructorului francez din Sochaux.

Peugeot 308 SW Peugeot 308 SW

Peugeot a învăţat din greşeli. Şi pentru că segmentul compact este probabil cel mai disputat la această oră, constructorul francez a lansat versiunea SW a modelului 308. Am testat noua versiune în insula italiană Sardinia, iar surpriza a fost destul de mare. Peugeot 308 a fost lansat în toamna anului 2007, înlocuind un model de succes, Peugeot 307. Exista în ofertă şi modelul 307 SW, care impresiona prin spaţiul interior şi plafonul din sticlă. Peugeot şi-a dat seama că a creat o mininişă cu acest model şi 308 primeşte acum o variantă SW cu şi mai multe atuuri.

Prima surpriză a fost calitatea finisărilor. Este adevărat că modelele de test s-au prezentat cu dotări de top, dar chiar şi aşa senzaţia a fost că modelul 308 SW este mai îngrijit lucrat decât modelul hatchback. Apoi avem o direcţie electrohidraulică grea, precisă şi foarte plăcută la utilizare. Este mult mai exactă decât cea folosită de modelul 308 normal. Ţinuta de drum e bună, în ciuda adoptării de soluţii clasice pentru suspensie (pseudo-McPherson pentru puntea faţă şi punte semirigidă în spate). Ampatamentul mai mare şi greutatea modelului Peugeot 308 SW aduc şi o ţinută de drum mai mult decât corectă, subvirarea făcându-şi foarte greu apariţia.

Vorbeam la început de o mininişă creată cu modelul SW de către Peugeot. Deşi la prima vedere pare versiunea break a modelului 308 hatchback, este de fapt mai mult de atât. Peugeot 308 SW ar putea trece uşor şi drept un monovolum compact. Silueta semiînaltă, plafonul de sticlă şi mai ales posibilitatea de a avea şapte locuri indviduale ce se pot rabata, plia şi chiar scoate din maşină transformă 308 SW într-un concurent important atât în clasa compactă, cât şi în cea a monovolumelor.

Avem chiar şi o lunetă ce se poate deschide separat, din telecomandă sau de pe haion. Este încă un element practic ce separă modelul Peugeot 308 SW de concurenţă.
Peugeot 308 SW aduce câteva premiere şi în zona motorizărilor şi a transmisiilor. Modelul SW e dotat, printre altele, cu propulsorul 1.6 THP pe benzină, ce dezvoltă 150 CP. Este vorba de un motor turbo realizat împreună cu BMW. Noul propulsor atinge cuplul maxim de 240 Nm la 1.400 Nm, incredibil de jos pentru un motor pe benzină.

În realitate, el se dovedeşte interesant, dar trebuie turat serios pentru a-l face să-şi arate adevărata faţă. Sunetul este plăcut, iar consumul se păstrează în limite normale, în timpul testului nostru modelul 308 SW 1.6 THP înghiţind 8,5 litri la 100 km. Acest nou motor este asociat cu o cutie de viteze cu şase trepte a cărei timonerie pare ceva mai precisă decât în trecut. Levierul are în continuare acel joc specific modelelor Peugeot, dar la un nivel mult mai mic.

Motorul THP există şi în versiune de 175 CP, putând fi asociat şi cu o cutie de viteze automată cu patru trepte, dar în acest caz puterea maximă este de 140 CP.
În zona diesel, motorizările HDI sunt în număr de trei, începând cu 1.6 HDI de 90 CP şi continuând cu excelentul 1.6 HDI de 110 CP şi cu propulsorul diesel de top 2.0 HDI, care dezvoltă 136 CP. Acesta din urmă poate fi comandat şi împreună cu o cutie de viteze automată cu şase trepte.
În România, noul Peugeot 308 SW va sosi în toamnă, dar preţurile nu au fost comunicate încă.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.