Porsche Cayenne diesel: fără remuşcări

Este noul Porsche Cayenne diesel o maşină care a făcut un compromis prea mare în materie de imagine? Am încercat să aflăm în primul test cu SUV-ul sportiv, sub capota căruia ”bate” un propulsor diesel V6 de 3,0 litri şi 245 CP

Porsche Cayenne diesel: fără remuşcări Porsche Cayenne diesel: fără remuşcări

Oricât de atenţi vă veţi uita la pozele maşinii de faţă, nu veţi descoperi nici un detaliu care să trădeze faptul că vorbim de versiunea Porsche Cayenne diesel. De fapt, nici măcar nu există vreun logo "Cayenne" pe caroserie - pentru că, dacă vreţi, acesta poate fi eliminat.

Oricum, nu e absolut deloc greu să îţi dai seama că SUV-ul este un Porsche Cayenne: farurile seamănă cu cele de la Panamera, capota este foarte plonjată, iar cele trei grile de aerisire frontale exprimă multă sportivitate. Faţă de precedentul Cayenne, noua maşină are o prezenţă mai elegantă şi exprimă mai mult dinamism.

Spatele pare efeminat în comparaţie cu precedenta generaţie, dar, în realitate, designul spatelui exprimă aceeaşi eleganţă ca şi partea frontală, sugerând faptul că e o maşină scumpă. Doar partea laterală a rămas oarecum similară vechiului Cayenne, bosajele roţilor fiind sensibil mărite, iar curbarea celui de-al treilea geam lateral conferindu-i maşinii mult dinamism.

Per ansamblu, Cayenne diesel exprimă clar putere şi lux, la fel ca orice alt Cayenne - doar evacuările îţi spun că nu e vorba de versiunea de top Cayenne Turbo. Prin urmare, cel puţin când maşina e în parcare, puriştii nu te vor arăta cu degetul că ţi-ai luat un "tractoraş Porsche".

Situaţie valabilă şi dacă prietenii vizitează interiorul maşinii: în funcţie de gusturi şi cât eşti dispus să cheltuieşti pentru opţionale, habitaclul lui Cayenne este o mixtură reuşită de lux şi high-tech. În cazul maşinii de test, pentru opţiuni s-au mai cheltuit circa 30.000 euro, aşa că ar fi trebuit să fiu extrem de simandicos pentru a găsi hibe.

Personal, consider că abundenţa de butoane de pe consolă şi tunelul central afectează atenţia şi ergonomia, însă, să fim serioşi, pentru cine dă 100.000 de euro pe o maşină "aglomeraţia" se traduce în "bogăţie". Pe de altă parte, gruparea butoanelor este suficient de intuitivă ca să nu te simţi un prizonier al gadgeturilor.

Pentru că Porsche Cayenne e un SUV de lux, evident că orice inserţie din aluminiu este din metal, nu din plastic, iar tapiţeria din piele se simte foarte plăcut la atingere, având şi un aspect de mare clasă. În plus, orice suprafaţă din plastic este excelent finisată, aşa cum te aştepţi de la un Porsche.

Eventual m-aş fi aşteptat ca displayul central tactil să fie mai mare, pentru că sunt multe lucruri afişate pe el. În schimb, indicatoarele de bord şi volanul cu trei spiţe şi butuc rotund te duc imediat cu gândul la modelul sportiv 911, combinând stilul clasic sportiv cu unul modern, în care eşti gratulat cu multe afişaje şi informaţii.

Scaunele sunt foarte comode şi spaţioase, iar bancheta a fost parcă gândită pentru baschetbalişti, oferind un confort demn de limuzine pentru două persoane adulte. Portbagajul, în schimb, pare inspirat de breakurile familiste, având o capacitate între 670 şi 1.780 de litri, deci foarte potrivit pentru echipamente sportive voluminoase sau multe bagaje pentru voiajurile lungi.

Rezumând, interiorul lui Cayenne diesel se dovedeşte de la foarte luxos în sus, plusând prin spaţiu şi confort la cote excelente. Cei care au un spirit de atenţie mai bun vor realiza de-abia acum că vorbim de un diesel: maşina este dată de gol de turometru, zona roşie începând de la 4.500 rpm.

Ia să vedem cum se simte la drum Porsche Cayenne diesel

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.