Prim contact cu noul Suzuki SX4 S-Cross diesel. Big Brother, big plan

Unii vor spune că e urmaşul cunoscutului crossover SX4, alţii că e un model total nou, superior din toate punctele de vedere. Vedem în continuare cine are dreptate în legătură cu noul Suzuki SX4 S-Cross - în testul nostru, varianta diesel 1.6 DDIS, de 120 CP.

Prim contact cu noul Suzuki SX4 S-Cross diesel. Big Brother, big plan Prim contact cu noul Suzuki SX4 S-Cross diesel. Big Brother, big plan

Suzuki SX4 a fost lansat în 2007, devenind rapid o mică divă pentru cei care voiau o maşină de oraş nu doar accesibilă, ci şi cu performanţe bunicele în afara asfaltului. Cu alte cuvinte, SX4 e cel mai cunoscut şi apreciat crossover urban al momentului.

Însă nu şi cel mai vândut crossover al momentului, deoarece această onoare îi revine lui Nissan Qashqai, un crossover mai generos ca dimensiuni şi care a devenit în ultimii câţiva ani cel mai vândut crossover din Europa.

Pentru cei de la Suzuki a fost un semnal clar că, deşi moda downsizing este îmbrăţişată şi de alţi constructori, SX4 ar trebui să evolueze. Şi aşa a luat naştere urmaşul acestuia, prefigurat la Salonul Auto Paris 2012 de interesantul concept Suzuki S-Cross.

După care a venit rândul modelului de serie, prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2013 sub numele de SX4 S-Cross. Atâta doar că acest nou model are darul de a ne pune în dilemă.

Iar dilema care se naşte este următoarea: vorbim de urmaşul lui SX4 sau de un model total nou în gama Suzuki? Pentru că noul SX4 S-Cross are ampatamentul mai mare cu 10 cm şi este cu 16 cm mai lung decât primul SX4, ajungând la o lungime de 4,3 metri, cu doar 3 cm mai puţin decât Nissan Qasqai.

De altfel, nu este greu de remarcat că, din punct de vedere al designului, noul SX4 S-Cross are destule idei similare cu ale Qashqai-ului. Nu e vorba de copy-paste, modelul Suzuki având un stil propriu, dar deducem cu uşurinţă cam cărui public i se adresează noul SX4 S-Cross.

La fel ca în cazul primului SX4, aspectul noului SX4 S-Cross nu este entuziasmant sau extravagant, dar nici nu te lasă indiferent. Pur şi simplu, crossoverul japonezilor arată normal şi îţi inspiră încrederea pe care o vrea un client familist, curburile fiind de natură să atragă mai mult publicul feminin.

Totuşi, faţă de primul SX4 se remarcă o scădere a distanţei până la sol (garda este acum de 170 mm, faţă de 190 mm înainte), semn că noul SX4 S-Cross se pretează mai mult asfaltului decât ieşirilor în afara acestuia.

Cum a evoluat noul SX4 S-Cross în interior, VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.