Range Rover Supercharged - Test in RO

Învingător în offroad și rege în fața vilei, dar relativ plictisitor pe șosea.

Range Rover Supercharged - Test in RO Range Rover Supercharged - Test in RO

Îmi plac SUV-urile de lux. Cu cât sunt mai mari, cu atât mai bine, zic eu. Modele precum Escalade, Land Cruiser V8, Mercedes-Benz GL-Klasse se numără printre offroaderele-gigant și reprezintă un fel de best of the best în materie de confort, putere și manevrabilitate pe teren accidentat. Când însă vrei să pui toate aceste calități într-un singur “pachet” pe patru roți, primele două cuvinte pe care le auzi sunt Range și Rover.

Versiunea Supercharged pe care am condus-o este de top – cel mai puternic și mai bine finisat Range Rover. Dacă o vrei în garajul tău (presupunând că ai unul suficient de mare), va trebui să scoți din buzunar nu mai puțin de 105.000 de euro, iar cu o asemenea etichetă, vei fi nevoit să-ți justifici decizia din mai multe unghiuri.

Deci poate că ar trebui să încep chiar eu, deoarece consider că brandul Land Rover a început să se miște bine la noi în țară. În materie de vânzări, Range-urile nu se află tocmai la nivelul unor Q7 și ML, situându-se mai aproape de Porsche Cayenne... deoarece exclusivitatea costă. Iar ca imagine, la volanul acestui Supercharged te simți cu adevărat protejat.

Nu neapărat din punctul de vedere al siguranței, ci al lumii din jurul tău. Personal, m-am simțit extrem de relaxat și detașat la volanul său, iar la aproape 2,7 tone greutate, accelerația de la 0 la 100 în 7 secunde mi s-a părut remarcabilă, cu toate că mașina nu are absolut nici o înclinație sport. Adică, dacă încerci să abordezi un viraj cu ceva viteză, vei realiza că pur și simplu operațiunea nu-și are rostul.

Tot ce i-am cerut mașinii a fost să mă transporte cât se poate de confortabil și în același timp să-mi arate cum se comportă pe teren accidentat – acolo unde își merită toți banii. Sistemul de tracțiune integrală permanentă se află printre cele mai bune de pe piață. El poate fi setat pentru mai multe suprafețe, acoperite fie cu pietriș, fie cu zăpadă, iarbă, noroi sau nisip.

Cea mai interesantă setare este probabil cea pentru cățărat, Rock Crawl. Mașina se poate înclina la unghiuri aproape imposibile, la fel cum, probabil, e capabilă și să coboare sau să urce aproape orice deal din galaxia asta și nu numai. Hah! Și toate acestea în lux și confort maxim. Asta înseamnă un Range Rover.

Înăuntru, materialele sunt de o calitate excepțională, iar poziția la volan este, să zicem, impunătoare. Se stă sus, chiar foarte sus. Însă sentimentul de excelență îl trăiești atunci când începi să te uiți câte gadgeturi ai în jur. Volanul multifuncțional, senzorii de ploaie și farurile automate, sistemul audio Harman Kardon cu surround sound, subwoofer activ și 13 incinte acustice, sistemul de navigație cu TV și camera video pentru marșarier sunt doar câteva dintre dotările acestui SUV.

Pentru mine, o zi la volanul mașinii a fost suficientă pentru a-mi contura o opinie. Pot spune că nu înțeleg de ce acest V8 pe benzină, de 4,2 litri și 400 de cai-putere, nu se vinde la fel de bine ca diesel-ul TDV8, cu toate că știu răspunsul: Range Rover Supercharged este o mașină pe care, cel puțin la noi în țară, o cumperi pentru lux și statut social. Așa că… get the petrol!

 

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.