Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Test în România

Scenic, o altă invenţie Renault care a deschis ochii şi altora. La început lumea l-a privit cu destul scepticism, se întâmpla prin 1996. Totuşi jurnaliştii de specialitate au apreciat atât de mult conceptul încât de la lansare i-au dăruit un titlu, European Car of the Year.

Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Test în România Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Test în România

Şi uite că suntem în 2010, şi deja vorbim de a treia generaţie. Evident, vorbim despre Megane III, vorbim despre o nouă generaţie Scenic. Stilistic modelul preia temă de design lansată de Megane dar adaptată liniei de monovolum. De obicei aceste interpretări de design nu sunt extrem de convingătoare, nici în cazul de faţă nu pot spune că sunt pe deplin convins dar am stat şi am privit maşina mai bine după ce am fost abordat pe stadă de o doamnă dornică să afle mai multe detalii despre maşina frumoasă din care tocmai coborâsem.

Poate simţul meu estetic încă rezonează destul de puternic cu Megane RS, categoric vărsta e vinovată. Dacă primele două generaţii au reprezentat interpretări reuşite ale liniei compactelor de la care au preluat tema de design, în cazul ultimei generaţii parcă lucrurile nu mai stau aşa. Linia de monovolum, prefer denumirea clasică celei de MPV - Multi-purpose vehicle , este uşor alterată de discrepanţa dintre linia părţii frontale şi de ceea ce urmează de la montantul A.

De la baza parbrizului Grand Scenic este un monovolum elegant, cu linii fluide, rafinate. Dar interpretarea temei de design de la Megane parcă are ceva lacune, prea efeminată partea frontală, parcă se dizolvă puţin identitatea gamei din care face parte. Plăcută linia descendentă a caroseriei, diminuază mult din aerul masiv, de multe ori asociat cu o cutie pe roţi a acestor modele. Ai tendinţa de a crede că este vorba de un combi ceva mai durduliu.

Oricum tot ceea ce este legat de design pică sub incidenţa subiectivului, aşadar este doar o opinie. Dar un lucru este clar, Renault Grand Scenic a evoluat în bine. O caroserie atent desenată, detalii rafinate, lucru care valorizează mult când vine vorba de impulsul de achiziţie.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.