Renault Koleos - Test în Maroc

Renault construiește primul său SUV în Coreea, la fabrica Samsung, pe o platformă de Nissan X-Trail, cu tehnologie, evident, Nissan. Primul test cu Koleos.

Renault Koleos - Test în Maroc Renault Koleos - Test în Maroc

Renault Koleos - interior futuristKoleos nu înseamnă ceva anume. De fapt, dacă stau bine să mă gândesc, nici unul dintre numele modelelor Renault nu duce cu gândul la ceva anume. Pentru constructorul francez, însă, acest nou Koleos înseamnă foarte mult, în primul rând pentru că este una dintre mașinile construite cu ajutorul sinergiilor din interiorul unui grup foarte mare și, totodată, una dintre acele mașini care vor fi vândute pretutindeni. Și când spun pretutindeni, chiar așa este. Vei putea să îți cumperi un Koleos din România, din Franța, din Africa de Sud, din America Latină, din Australia, Noua Zeelandă sau Coreea.

Acesta este produsul global Renault și nu e de mirare că este un SUV. Singurul segment de piață cu o creștere constantă a vânzărilor la nivel european este cel al SUV-urilor și crossoverelor compacte. În plus, Renault rămăsese unul dintre foarte puținii constructori care nu aveau în ofertă mașina-trend a momentului – un 4x4 compact. Koleos nu are de înfruntat doar demonii interiori – clienții amatori de Renault care trebuie să accepte ca primul SUV din istoria lor să fie construit în Coreea, la o fabrică botezată cu numele companiei care produce chiar și cuptoare cu microunde –, ci și modele ca Opel Antara, Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe sau trio-ul Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 și Mitsubishi Outlander.

Cred că primul lucru la care trebuie să te uiți înainte de a-ți cumpăra un SUV compact este designul. Adică să îți alegi mașina care îți place și care crezi tu că arată bine. Este o mare prăpastie între ceea ce îți place și ceea ce crezi tu că arată bine, iar Koleos poate fi exemplul care confirmă această regulă. Pentru că e mașina care poate să îți placă, dar care, sincer, nu arată foarte bine. E o apariție oarecum ciudată, pentru că se află undeva la granița dintre o caroserie break, SUV, compactă și... ceva. Din cauza acestui “ceva” arată Koleos ciudat. Dar, repet, unii vor putea să interpreteze acest “ciudat” drept “diferit” și asta va fi bine pentru cifrele de vânzări ale mașinii. Koleos este într-adevăr diferit de tot ce a creat Renault până acum și dimensiunile sale exterioare confirmă acest lucru.

Cei 4.520 mm lungime, 1.854 mm lățime, 1.710 mm înălțime au permis obținerea unui interior spațios, fără a impresiona prin dimensiuni. Este și cazul portbagajului, care poate primi de la 450 (standard) la 1.380 de litri (maxim) de bagaje. Vrei mai mult? Renault se laudă cu încă 70 de litri, disponibili în spațiile de depozitare răspândite prin mașină. Lungimea maximă pe care o poate găzdui interiorul lui Koleos este de 2,6 metri.

Designul indică faptul că direcția pe care a adoptat-o Renault odată cu lansarea noului Laguna va fi păstrată. În afară de instrumentarul de bord, există foarte multe elemente preluate de la Qashqai și X-Trail, pentru că, repet, Koleos este un produs al globalizării construcției de autovehicule. Chiar dacă spațiul are valori bune atât pentru cei care călătoresc în spate, cât și pentru șofer și pasagerul din dreapta, poziția de condus ridică o problemă. Deranjantă, chiar dacă Renault se mândrește cu ceea ce a obținut în această privință. În Koleos, șoferul stă foarte sus.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.