Renault Megane 1.5 dCi 105 CP - ep. I: EXTERIORUL

Cea de a treia generaţie Renault Megane se diferenţiază complet faţă de precedenta, fiind mai aproape de primul Megane prin rotunjimi. Adoptă, însă, un stil mult mai matur şi elegant. Suficient pentru a se remarca în clasa compactă?

Renault Megane 1.5 dCi 105 CP - ep. I: EXTERIORUL Renault Megane 1.5 dCi 105 CP - ep. I: EXTERIORUL

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE

Fata destul de impozantaPartea frontală creează impresii contradictorii: noul Megane are un puternic aer de Laguna, dar, pentru cei nefamiliarizaţi cu familia francezilor, este o maşină foarte cuminte. În poze. Pentru că, observat în oglinda retrovizoare, botul lui Renault Megane mi-a amintit de prestanţa unor branduri premium germane, ale căror faruri şi apropiere ameninţătoare te obligă parcă să te laşi depăşit.

În funcţie de cum bate soarele, arcul de pe capotă creează un joc interesant de suprafeţe antagonice, cu o geometrie pe care nu am mai observat-o la alte maşini. Totuşi, nu pot spune că maşina este frumoasă. Însă, prin comparaţie, botul lui VW Golf mi se pare banal.

Dacă ne uităm puţin la aripile noului Megane (de data aceasta, nu mai sunt din plastic), avem în faţă o formă cu o geometrie foarte complicată. Rezultatul vizual este că Megane 3 are o parte frontală destul de musculoasă, însă, nu ştiu de ce, îmi vine să mă gândesc la un halterofil balerin... E clar, designerii francezi pur şi simplu se distrează cu liniile.

Masivitate, dar si elegantaPartea din spate îmi inspiră tot masivitate, dar şi un fel de deja-vu. Parcă toate liniile converg într-un "V"... de la Vel Satis?! Stopurile şi luneta sunt departe de ineditul lui Megane II, însă blocurile optice de mari dimensiuni, precum şi inscripţia generoasă Megane îi conferă greutate şi seriozitate maşinii.

Fluiditatea este adusă în peisaj de "prelingerea" stopurilor pe laterale, fiind parcă o provocare la adresa pragmatismului germanilor. Totuşi, lateralul versiunii hathcback a lui Renault Megane nu mă dă pe spate.

Poate că faţa şi spatele maşinii pot da naştere unor discuţii pe teme estetice, dar silueta noului Megane se pierde printre celelalte hatchbackuri compacte. Megane II îţi atrăgea imediat atenţia cu a sa lunetă verticală - Megane 3, însă, curge pe lângă tine aproape fără să te surprindă. Cam la fel se întâmpla şi cu Megane I.

Nu pot spune că profilul, cu linia mediană puternic ascendentă spre spate, mi se pare prea dinamic. Este pur şi simplu silueta unei maşini compacte normale.

Profil relativ dinamic, cam comun

Deci, până la urmă cât de reuşit arată noul Renault Megane?

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.