Renault Megane 1.5 dCi 105 CP - ep. II: INTERIORUL

Noul Renault Megane împrumută o parte din personalitatea interiorului lui Laguna. Ceea ce, la prima vedere, înseamnă o puternică notă de eleganţă şi rafinament. Dar, în realitate, se ridică la înălţimea aşteptărilor habitaclul noului Megane?

Renault Megane 1.5 dCi 105 CP - ep. II: INTERIORUL Renault Megane 1.5 dCi 105 CP - ep. II: INTERIORUL

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE

Interiorul lui Megane, inspirat de LagunaPrimul contact cu interiorul maşinii te duce invariabil cu gândul la Renault Laguna. Suprafeţele sunt mari, muchiile abrupte lipsesc cu desăvârşire, iar stilul general, cu linii curbe şi armonioase, pare desprins dintr-o maşină de categorie superioară. Adevărul este că, pentru clasa compactă, interiorul lui Megane pare foarte elaborat.

Când te aşezi în scaun, observi în primul rând cât de confortabil este acesta, în stilul moale franţuzesc, fiind clar destinat călătoriilor lungi. Atunci când am închis portiera, m-a frapat spaţiul foarte mare între cotul stâng şi portieră - cred că e cel mai mare spaţiu între scaun şi faţa uşii, iar inginerii francezi se laudă că spaţiul la nivelul umerilor este cel mai mare din clasa compactă.

Într-adevăr, de afară maşina nu pare aşa de încăpătoare - dar reversul medaliei este că doar persoanele mai corpolente îşi vor putea sprijini cotul de mânerul de pe uşă, la drumuri lungi. Restul vom aprecia acest spaţiu din lateral doar în cazul unui, doamne fereşte, accident din lateral, caz în care o distanţă mai mare între corp şi portieră înseamnă o siguranţă crescută.

Design interior armoniosSă revenim la postul de conducere. Volanul este îmbrăcat în piele, în versiunea Dynamique a maşinii de test, având un design plăcut şi o priză bună. În spatele său, ceasurile de bord arată inedit, un melanj între indicatorul analogic al turometrului şi cel digital al vitezometrului - un disc de culoare albă ca laptele, pe care indicaţiile sunt foarte mari: valoarea vitezei, nivelul combustibilului şi temperatura lichidului de răcire.

În dreapta acestui display circular regăsim unul relativ convenţional, pe care sunt afişate indicaţiile computerului de bord (accesibil prin butoanele de pe joystickul pentru comanda ştergătoarelor). Tot în dreapta, dar de data aceasta chiar pe coloana volanului, se găseşte cunoscutul deja satelit pentru comanda instalaţiei audio - butoanele de pe volan sunt dedicate sistemului cruise control (dar despre acesta într-un episod viitor).

Mai remarc schimbătorul de viteze, care arată destul de delicat şi este plasat o idee cam în faţă, precum şi cotiera centrală, destul de bine plasată, deşi cred că putea fi mai lungă, pentru un confort mai ridicat.

Dar să trecem şi la celelalte lucruri din habitaclu

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.