Renault Megane Coupe 1.6 16V (II) - DINAMICĂ şi BUGET

Cum merge Renault Megane Coupe cu motorul de bază pe benzină şi cât de bună ofertă este această maşină, vedem în următoarele pagini. Deşi, cel mai probabil, intuiţi deja concluziile...

Renault Megane Coupe 1.6 16V (II) - DINAMICĂ şi BUGET Renault Megane Coupe 1.6 16V (II) - DINAMICĂ şi BUGET

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE

Megane Coupe - sportivitate moderataAm văzut în episodul trecutRenault Megane Coupe are foarte multe ingrediente de coupe adevărat, însă acum e cazul să vedem dacă merge ca un coupe.

Motorul de 1,6 litri şi 110 CP anunţă din start că nu prea are de a face cu sintagma "coupe sportiv". Puterea este atinsă la 6.000 rpm, ceea ce poate da speranţe pentru un sound sportiv, însă cuplul maxim este de numai 151 Nm, şi aceştia obţinuţi la o turaţie măricică, de 4.250 rpm.

În practică, o dată ce ai apăsat butonul "start stop" şi ai început acceleraţia, realizezi că versiunea de bază a lui Renault Megane Coupe se comportă obişnuit. Demarajul nu te ia prin surprindere, avantajul faţă de un diesel, de exemplu, fiind că motorul urcă în ture liniar, acceleraţia fiind uşor de controlat. Iar schimbătorul de viteze face faţă cu brio - până la treptele cinci şi şase, unde, la fel ca la Megane hatchback dCi, timoneria este inexactă de multe ori.

ESP-ul tempereaza exagerarileUn amendament: demarajul teoretic 0-100 km/h în doar 10,5 secunde nu e uşor realizabil în practică - necesită urcarea motorului în ture înalte fără milă, însă ambianţa interioară şi manevrarea comenzilor sugerează calm. Deci este de preferat ca amatorii de liniuţe şi plecări fulminante de la semafor să aştepte o versiune mai puternică pe benzină, pentru că acest motor de 1,6 litri este mai mult civilizat decât rebel.

Maşina de test era echipată cu pachetul Xenon şi ESP. Din care ne interesează acum a doua opţiune: sistemul de control al stabilităţii, perceptibil cel mai mult în virajele atacate în forţă. Acolo unde, prin "temperarea" turaţiei motorului, ţi se dă impresia că ruliul este mai redus decât te-ai aştepta (având în vedere că şi Megane Coupe vine dotat cu pachetul "drumuri dificile", adică o suspensie puţin înălţată).

De fapt, ESP-ul nu este pe placul celor care vor să ducă maşina la limită, deoarece tăierea gazului implică şi retrogradarea rapidă - ceea ce schimbătorul de viteze nu prea agreează, preferând o manevrare lină, nu fermă. Aşa încât abordarea unui traseu virajat la limită îţi conferă o doză prea scăzută de fun. Iar să pui ESP-ul pe off, nici vorbă.

Treptele 5 si 6 perfectibileDirecţia, la fel ca în cazul lui Megane hatchback, e foarte precisă. Pentru un Renault. În rest, pentru cei care vor sportivitate la limită în viraje, direcţia ar trebui să fie mai incisivă. Aşa că e mai bine să te rezumi doar la a combina rapiditatea cu relaxarea, pentru că Megane se pricepe de minune la acest lucru.

Vitezomanilor nu le va fi greu să îşi piardă permisul, deoarece reprizele sunt suficient de bune, dacă ai retrogradat în treapta potrivită. Nu vei simţi izbucnirea pe care ţi-o conferă dieselul, dar poţi realiza depăşiri decente. Iar rularea la viteze mari devine deranjantă auditiv de pe la 140 km/h în sus, când zgomotele aerodinamice se combină cu al motorului într-un mic concert care acoperă nivelul normal al instalaţiei audio. Şi tot legat de sunet: păcat că motorul nu sună mai melodios, ci doar ca un propulsor obişnuit pe benzină.

Numai de bine despre frânare, progresivă la viteze mari şi promptă la viteze mici, specifice traficului urban. Rezistă suficient de bine la oboseală (ba chiar surprinzător de bine în condiţii de "forjă"), iar stabilitatea pe traiectorie e lăudabilă. Din nou, un avantaj al soluţiei tehnice - puntea faţă este prinsă de caroserie printr-un subcadru, rigiditatea transversală fiind foarte bună.

Într-un final, realizezi că Renaulte Megane Coupe 1.6 16V nu are un comportament la fel de agresiv precum te face aspectul să crezi. Manevrabilitatea şi performanţele sunt specifice unei maşini normale, fără pretenţii de sportivitate.

Renault Megane Coupe 1.6 16V - manevrabilitate si performante decente, nu sportive

Ceea ce înseamnă că şi preţul ar trebui să fie acceptabil. Este?

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.