Renault Megane RS F1 Team

Cum poţi transforma un hatchback care urcă firma pînă la cer din punctul de vedere al vînzărilor într-o reverie pe patru roţi.

Renault Megane RS F1 Team Renault Megane RS F1 Team

Puţin ambiguă introducerea? Se poate, dar totul se va lămuri imediat. Să vedem ce se întîmplă în segmentul hot hatch, unde îl ai drept reper – destul de serios – pe Megane RS, atunci cînd îl aduci în scenă pe Megane RS F1 Team. Dacă doar ai auzit de model, nu prea ai motive de angoasă. Dacă însă ai condus ambele versiuni, descoperi că RS-ul simplu nu prea îşi mai are locul în inima ta.

Totul se petrece dintr-o perspectivă complet diferită atunci cînd vine vorba de F1 Team. Modelul a fost dezvoltat pentru a celebra “dubla” din Campionatul Mondial de Formula 1 din 2006, cînd Renault a cîştigat titlul mondial atît la constructori, cît şi la piloţi, prin Fernando Alonso.

Noul R26 ascunde sub caroserie cîteva delicatese pe care nu le bănuieşti la prima vedere. Îţi trebuie un ochi format pentru a sesiza repede diferenţele dintre un RS de serie şi un F1 Team. Spre exemplu, proiectoarele de pe spoilerul faţă au o linie ceva mai discretă, nemairăsărind cu aceeaşi agresivitate pe lateralele acestuia. Un detaliu minor, dar eficient cînd vine vorba despre aerodinamică. În schimb, nu poţi trece cu vederea culoarea specială, Victory Yellow – exclusivă pentru acest model – şi colantele prezente pe spoilerul faţă/spate, pe plafon şi pe aripile laterale menite a individualiza modelul.

Exteriorul, feroce raportat la un Megane de serie, este completat de jantele de 18 inci gri antracit BeBop şi de etrierele sistemului de frînare Brembo, vopsite în roşu. Un pachet complet pentru exterior, dar care nu are puterea de a-ţi revela toată magia pe care o descoperi în spatele volanului. Din păcate, interiorului i s-a acordat ceva mai puţină atenţie, singura schimbare notabilă fiind reprezentată de scaunele faţă Recaro, excelente. R26 are în interior toate ingredientele la care poate visa un pasionat de pilotaj.

Volanul îmbrăcat în piele perforată arată excelent şi oferă o priză deosebită, măciulia schimbătorului de viteze încape perfect în căuşul palmei, pedalierul din aluminiu perforat asigură o aderenţă optimă a tălpilor pe pedale. Despre scaunele sport Recaro şi despre modul în care te îmbracă ele nu mai spun altceva.

Totuşi, ai zice că aceste elemente au fost “potrivite” în interior de o persoană cu vagi cunoştinţe de motorsport. Poziţia la volan a rămas încă relativ înaltă, levierul schimbătorului de viteze este lung şi are o cursă indecent de mare pentru o astfel de maşină, ca să nu mai pomenesc de uşoara inexactitate a acestuia şi de faptul că uneori cutia agaţă în treptele 1 şi 2 chiar şi atunci cînd nu mai este rece. În schimb, nu am înţeles de ce, într-un model precum acesta, mai găsesc aer condiţionat şi sistem audio.

Consider că o astfel de maşină te poate delecta suficient cu sistemul audio al celor două evacuări centrale, iar pentru aer este destul să cobori puţin geamul lateral – în rest, parfum de frîne şi metale încinse, asezonat uneori cu miros de ambreiaj şi pneuri. Mai trebuie menţionată iluminarea albă a cadranelor de bord, a displayurilor de la aerul condiţionat şi a computerului de bord, lucru întîmplat după faceliftul gamei Megane.

Mai pot aminti aici o uşoară incomodare a centurii de siguranţă în zona gîtului în combinaţie cu scaunele Recaro. Nu cred că s-ar fi supărat nimeni dacă maşina ar fi fost echipată cu centuri de siguranţă în patru puncte, similare celor de competiţie. Necesita ceva mai mult travaliu înainte de a porni la drum dar era un travaliu pe care adepţii fenomenului l-ar fi savurat ca pe orice lucru de calitate şi rar de pe planetă, dar reducerea costurilor de producţie îşi spune cuvîntul.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.