SAAB 9-3 Convertible

Criza a adus pentru Saab numai lucruri bune. Zilele ce urmează ne vor dezvălui numele celui care va salva marca din GM, iar pe pieţe precum România poţi cumpăra acum un 9-3 cu reduceri de peste 10.000 de euro. Dar uită necazurile şi reducerile. Iată maşina cu un spirit atât de puternic, încât te poate schimba.

SAAB 9-3 Convertible SAAB 9-3 Convertible

Prietena unui amic l-a înşelat pe acesta, după şase ani de relaţie, timp de 365 de zile cu cel mai bun prieten al său. Motivul – e drăguţ şi patinează frumos. Este clar, cred, pentru toată lumea că domnişoarei îi lipseşte spiritul. Zilele trecute, prin trafic am văzut un CL 500 cu sigle de 63 AMG lipite de jur împrejurul caroseriei. Este clar. Tipul nu are pic de spirit în el.

Când echipa naţională pierde, unii se ridică şi pleacă. Probabil că spiritul le-a pierit demult. Porsche a început să construiască SUV-uri diesel. Spirit – auf wiedersehen. Chrysler a ajuns să stea la coadă la uşa lui Fiat, care acum câţiva ani stătea la coadă la uşa lui GM. Spiritul a avut aici un rol important pentru italieni şi doar el poate călăuzi astăzi Chrysler.

Tot spiritul este cel care poate purta tradiţia Saab mai departe, dincolo de toate greutăţile crizei şi de vicisitudinile vremurilor pe care le trăieşte industria auto. Frate de suferinţă cu Chrysler, ca membru al gigantului General Motors, Saab aşteaptă momentan o soluţie salvatoare şi jucători mondiali importanţi s-au aliniat pentru a prelua frâiele uneia dintre cele mai frumoase companii auto din lume.

Indiferent dacă Tata sau guvernul suedez se vor implica pentru a scăpa Saab din vârtejul GM, spiritul acestei mărci nu poate să dispară. Pentru că este atât de puternic, încât te cuprinde de îndată ce te urci într-unul dintre modelele casei şi începi să te joci cu butoanele.

Desigur, alianţa cu GM i-a adus lui Saab multe beneficii, cum ar fi motoarele diesel de 1,9 litri foarte performante şi posibilitatea folosirii unei platforme tehnice ideale pentru modelul de clasă medie 9-3. Însă au fost şi lucruri mai puţin plăcute. 9-7X este pentru Saab ceea ce e Tribeca pentru Subaru – o idee stupidă, cu o siglă care a adus ceva cumpărători în plus pentru marcă.

GM a mai însemnat pentru Saab şi Cadillac BLS, copia xerox a lui 9-3, un exemplu perfect de globalizare şi o glumă la care au râs toţi cei ce au condus maşina după ce au coborât dintr-un 9-3.
Sincer, nici 9-3 nu este o maşină atât de originală, deoarece dedesubturile tehnologice sunt preluate de la ultimul model Vectra, veritabil donator de platformă tehnică în grup.

Dar numai cunoscătorii ştiu că sub formele şi originalitatea unui 9-3 se ascunde o Vectra. Şi tot ei vor aprecia imediat diferenţele de comportament dintre un 9-3 şi o Vectra, un Opel veritabil, cu problemele binecunoscute ale unei platforme cu tracţiune faţă care suferă de “torque steer” în cazul motoarelor puternice.

Dintre toate aplicaţiile platformei Vectra, Saab 9-3 a fost cea mai reuşită.Într-un fel, e logic, pentru că Saab este momentan o marcă premium cu preţuri şi ofertă comparabile cu ale lui Audi, BMW şi Mercedes.

Odată cu trecerea anilor de GM însă, Saab nu doar a luat sau a primit, ci a şi dăruit. Vă întrebaţi de unde are acum Insignia mult lăudata transmisie 4x4 “adaptivă”?! Saab construieşte tracţiuni integrale care se bat de la egal cu quattro, 4matic sau xDrive.

Şi chiar dacă lucrurile se mişcă astăzi cu viteza crizei, Saab se dezvoltă şi urmează să vedeţi primul SUV compact al mărcii, 9-4X. Până atunci, gama de modele este completă în clasa medie şi mare, practic în cele două segmente care contează în zona premium.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.