SAAB 9-3 XWD

Cînd există două diferenţiale, aderenţa creşte. Cam aşa am parafraza pe româneşte tracţiunea integrală abreviată – în limbajul Saab – XWD.

SAAB 9-3 XWD SAAB 9-3 XWD

Cei din umbra brandului scandinav fac eforturi sesizabile să-şi impună în segmentul premium concurenta din clasa medie. După ce au adoptat designul frontal aeronautic, lucrurile au părut să intre pe făgaşul normal. Într-adevăr, blocurile optice care încadrează fioros grila promit din prima un CV premium.

Marea problemă rămîne la interior, unde te loveşti de designul îmbătrînit al detaliilor, la fel ca la Opel Vectra sau la Cadillac BLS. Nu ni s-a întîmplat să admirăm ceva deosebit, cu excepţia joystick-ului de direcţionare a aerului, care, trebuie să recunoaştem, este chiar ingenios. Pentru unii însă ceea ce nouă ni s-a părut anost ar putea însemna eleganţa datorată simplităţii covîrşitoare.

Dar nu pentru habitaclu am fost invitaţi pe circuitul Paul Ricard, ci pentru varianta-fulger a lui Saab 9-3 (Turbo X), asistată în absenţa aderenţei de sistemul cross wheel drive, sugerat de acronimul XWD. Am avut la teste două variante, sedan-ul şi hatch-ul, şi am beneficiat de ambele, dar rînd pe rînd, că doar nu sîntem ambidextri.

Diferenţe prea mari la drum nu sînt între cele două, aşa că ne putem rezuma fie la sedan… fie la hatchback – apropo, e mai mult break, dar treacă de la noi. Tehnologia XWD rezidă în esenţă într-un diferenţial spate cu alunecare limitată care repartizează puterea motrică pe fiecare roată (stînga-dreapta) în funcţie de frecarea cu suprafaţa de rulare. Motorul V6 de 2.800 cmc produce, împreună cu un turbocompresor, 280 CP/5.500 rpm.

Cuplul fabulos de 400 Nm este valabil în intervalul 2.150-4.500 rpm şi poate propulsa maşina la 100 km/h în numai 5,7 secunde. Forţa este transmisă integral printr-o cutie manuală cu şase trepte, ori, la alegere, prin una automată tot cu şase trepte.

Pe drum uscat şi în linie dreaptă, XWD repartizează la urcarea în ture 65% din putere punţii spate, după care, în funcţie de corecţia ţinutei şi de stabilizarea vitezei, raportul se inversează progresiv pînă la 90 de procente, pentru eficientizarea consumului şi confortului. La noi accelerări, axul din spate primeşte din partea motorului sarcini de 60%.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.