Se ţine bine: Nissan Qashqai 2.0 dCi All Mode 4x4-i

Nissan Qashqai nu mai e o noutate, iar o nouă generaţie urmează să apară în mai puţin de doi ani. Până atunci, însă, Qashqai rămâne o referinţă printre SUV-uri şi crossover-uri compacte. De ce? Vedem în continuare.

Se ţine bine: Nissan Qashqai 2.0 dCi All Mode 4x4-i Se ţine bine: Nissan Qashqai 2.0 dCi All Mode 4x4-i

Denumirea Qashqai a apărut în nomenclatura Nissan acum 7 ani, când, cu ocazia Salonului Auto Geneva 2004, japonezii au prezentat publicul o maşină inedită, concepută în studioul de design Nissan din Anglia, deci pentru europeni: un crossover urban.

Privit cu relativ scepticism, modelul de serie Nissan Qashqai a fost lansat pe piaţă în 2007, ca o mixtură ciudată între un hatchback compact şi un SUV compact. Denumirea ciudată provine de la un trib nomad din sud-vestul Iranului, iar creatorii săi l-au botezat drept "nomadul urban".

Pachetul atractiv şi versatil s-a dovedit foarte curând un adevărat succes, la un moment dat oficialii Nissan declarând că aşteptările le-au fost mult depăşite. Modelul era oferit atât cu tracţiune 4x4, cât şi numai faţă, cu motoare pe benzină şi diesel şi cu niveluri de echipare bogate.

În 2009, la doar 2 ani de la lansarea comercială, Nissan Qashqai a trecut printr-un facelift care i-a schimbat destul de mult partea frontală, făcând maşina mai agresivă, dar şi mai elegantă. În plus, pentru a-i spori caracterul practic, a apărut şi o versiune cu două locuri suplimentare, botezată simplu, Qashqai+2.

Aşa încât nu e de mirare că, după mai puţin de 5 ani, de pe porţile uzinei Nissan din Sunderland (Anglia) a ieşit exemplarul cu numărul 1.000.000. Nu doar atât: în 2010, Qashqai a fost singura maşină japoneză dintr-un TOP 10 al celor mai fiabile maşini, realizat de ADAC în Germania, iar, în luna iulie a aceluiaşi an, a devenit primul SUV-crossover care a intrat în TOP 10 al celor mai vândute modele pe plan european.

Cu alte cuvinte, avem de a face cu un model aproape genial, Qashqai reuşind să se impună într-un segment extrem de competitiv la această oră pe plan european. De fapt, nu doar într-un segment, deoarece Qashqai se bate atât cu SUV-uri compacte bine văzute, precum Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai ix35, KIA Sportage, Mitsubishi ASX, Renault Koleos, Skoda Yeti, Toyota RAV 4 sau Volkswagen Tiguan, dar şi cu berline hatchback de clasă compactă (dacă ne referim la versiunile Qashqai doar cu tracţiune faţă).

Aşadar, după 5 ani de carieră şi cu puţin timp înaintea unei noi generaţii, ne-am pus întrebarea: de ce este o maşină de succes Nissan Qashqai? Întrebare la care ne-a răspuns versiunea de top Nissan Qashqai 2.0 dCi All Mode 4x4-i.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.