Seat Ibiza

Revoltător la prima vedere, dar de ce nu? Într-un 2008 când ceea ce era britanic este indian, când totul devine posibil dacă prezintă un grad de dezirabilitate şi acceptabilitate... să fie şi Ibiza la Ibiza.

Seat Ibiza Seat Ibiza

Era şi timpul să vedem un nou produs de la Seat, unul care să fie altceva decât Leon şi familia sa de cuvinte. Sarcina de a “inventa” un model Seat care să demonstreze că în studioul de design mai există ceva imaginaţie şi că nu se conjugă la infinit aceeaşi idee nu a fost uşoară. Ibiza este, din punctul de vedere al designului, ceva nou, iar acest grad de noutate este aruncat pe piaţă într-un mod elegant, făcându-se o trecere firească de la ce am fost obişnuiţi să vedem la modelele mărcii iberice la ceea ce urmează. Primul contact vizual poate înşela. Ibiza lasă impresia de model de clasă compactă dintr-o generaţie trecută, construit pe platforma vechiului Leon. El are însă la bază noua platformă a grupului, pe care va fi construit şi noul VW Polo.

Ibiza a crescut în dimensiuni, nu-i doar o iluzia optică a primului contact, ampatamentul este mai mare cu 7 mm, în timp ce ecartamentul a sporit cu 30 mm pe faţă şi 33 mm pe spate. Iată, din start, premise pentru un spaţiu interior superior şi un comportament rutier mai bun.

Designul este dominat de o nouă filosofie, Arrow Design. Se doreşte comunicarea unei linii sportive şi agresive. Caroseria e dominată de mariajul unor forme geometrice, a unor muchii care compun fericit partea frontală. Este o caroserie provocatoare şi zveltă, care aduce altceva în segment din punctul de vedere al designului. Impresia de dinamică şi agresivitate este continuată şi de linia laterală a maşinii, în timp ce masivitatea spatelui vine uşor în antiteză cu restul. Finisarea caroseriei şi îmbinarea panourilor contribuie la o imagine de produs matur: nu veţi găsi spaţii dizgraţioase sau lăsate în suspensie pentru a fi revizuite la un eventual facelift.

Interiorul marchează o evoluţie semnificativă, nu am mai găsit nimic care să îmi aducă aminte de modelele de clasă mică de la începutul anilor nouăzeci. Modern, dar plin de controverse. Designul planşei de bord este minimalist, lucru care nu deranjează la un model de clasă mică. Comenzile postului de conducere transmit o impresie de deja-vu – şi asta pentru că m-am dus la aeroport pentru a zbura spre Ibiza, la lansarea noului Seat Ibiza, cu o Skoda Fabia.

Aceleaşi comenzi pentru semnalizare, faruri, aceeaşi cutie de viteze, aceleaşi comenzi pentru sistemul audio, amplasate pe coloana de direcţie în partea stângă... Consola centrală este dominată de sistemul audio integrat, care necesită un minim timp de acomodare. Materialele utilizate vin din două epoci diferite: plasticul care îmbracă planşa de bord este moale şi plăcut la atingere, în timp ce, în rest, tot ce găseşti în jur şi pe panourile portierelor este dur.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.