Skoda Fabia

Autor: Constantin Ciobanu acum 11 ani Test drive

Am alintat-o ironic Gălbineaţă, pentru că mi se părea că prea vrea să fie ceva ce nu are cum fi, adică un RS. Galbenul este de efect, nu ai cum să ratezi vizual prezenţa maşinii. Plăcut a fost să descopăr la interior o atenţie sporită acordată alegerii materialelor, scaunelor şi tuturor lucrurilor care contează. Poziţia la volan este bună, dar ar fi fost şi mai bine dacă şezutul putea fi coborât mai mult.

În schimb, volanul e extrem de plăcut atât ca design, cât şi ca priză. Scaunele faţă se încadrează tot în scenariul “Parfum de RS”. Ele oferă un suport lateral rezonabil, iar tapiţeria-plasă, similară celei de pe Octavia RS, contribuie la imaginea de sportivă aspirantă a maşinii.

Vizibilitatea este bună, însă oglinda laterală dreapta are parcă un unghi mort cam mare. Tot apropo de oglinzi, acestea sunt reglabile electric, sistemul de reglare fiind tipic pentru modelele din grupul VAG. În schimb, operarea joystick-ului nu este chiar intuitivă.

Spaţiu corect la interior, chiar şi pe locurile spate. Portbagajul – inclusiv la versiunea hatch – este suficient pentru a satisface nevoile unei familii atât în viaţa de zi cu zi, cât şi în concedii.
Surpriza cea mai plăcută a venit din partea propulsorului de 1,6 litri, extrem de agreabil, asocierea lui cu un model de clasă mică fiind o idee genială.

Extrem de rare vor fi momentele în care vei simţi nevoia de putere suplimentară, indiferent de treapta de viteză în care rulezi sau de turaţia motorului. Disponibilitatea acestuia de a livra putere la orice turaţie face uşor de uitat faptul că maşina e echipată doar cu o cutie manuală cu cinci trepte.

Ar fi meritat şi o a şasea treaptă, pentru un regim de funcţionare mai relaxat al propulsorului la viteze de croazieră pe autostradă şi pentru reducerea consumului. Apropo, consumul este o altă surpriză plăcută, căci chiar ţine cu portofelul familiei. Direcţia nu m-ar fi deranjat dacă ar fi oferit ceva mai mult feedback, dar este totuşi precisă.
O maşinuţă comodă la drum lung, căreia merită să-i urci propulsorul în ture şi care surprinde prin apetitul scăzut pentru carburant.

 

Tags:


Comentarii
Inchide