Skoda Octavia 1.8 TFSi

De multe ori, clasa compactă te obligă la multe compromisuri. În cazul Octaviei, lucrurile stau puţin altfel...

Skoda Octavia 1.8 TFSi Skoda Octavia 1.8 TFSi

Prima Skoda Octavia a fost o maşină considerată de mulţi perfectă pentru drumurile noastre “nu prea bine asfaltate”. Avea un aspect relativ elegant, era construită pe o platformă mai mult decât cunoscută (cea a Golf-ului) şi, bineînţeles, interiorul era finisat impresionant de bine.
Modelul actual – sau Octavia 2 – este cu noi încă din anul 2004 şi a rămas în continuare una dintre cele mai bune alegeri atunci când te gândeşti la clasa compactă. Bineînţeles, cele mai vândute exemplare au fost cele echipate cu motorizări diesel. Este şi normal. Unităţile de 1,9 litri şi 2,0 litri TDi sunt printre cele mai capabile “tractoraşe” la banii lor, iar piaţa noastră auto este din ce în ce mai fanatică după acest gen de propulsoare, care oferă nu doar o economie foarte decentă de combustibil, dar şi cifre impresionante ale cuplului maxim, oferind şoferului depăşiri relativ uşoare.

Aici însă vom încerca să uităm puţin partea economică a lucrurilor şi să ne axăm pe o versiune a Octaviei care, din punctul nostru de vedere, reprezintă un best buy în gama constructorului ceh. De ce? Răspunsul este simplu. Motorul Turbo FSI de 1,8 litri este exact ceea ce-ţi trebuie atunci când vrei să pui în balanţă preţul de achiziţie cu dotările şi performanţele în acest segment. Cei 160 de cai putere şi 250 Nm fac din Octavia o maşină extrem de capabilă în aproape orice situaţie. Performanţele obţinute ajută şi din punct de vedere al confortului, deoarece este foarte important să te simţi comod într-o maşină care vrea să pună accentul tocmai pe acest lucru – asta înseamnă şi să poţi efectua o depăşire fără să ai impresia că vei fi lăsat baltă între tirul cu pricina şi cel venind spre tine pe contrasens.

Cifrele sunt şi ele destul de impresionante. De la 0 la 100 km/h în 8,2 secunde şi o viteză maximă de 222 km/h – deloc rău când iei în considerare faptul că este chiar cu 0,3 secunde mai rapidă decât varianta vRS TDi şi, în acelaşi timp, cu aproximativ 5.000 de euro mai ieftină. Wow, nu? Exact asta am zis şi noi. Aproape că nici nu contează faptul că în oraş nu am reuşit să scoatem un consum mai mic de 12 litri la100 km/h.

Versiunea condusă de noi era cea Elegance – cu nişte bunătăţi în plus, precum scaunele parţial din piele, farurile cu xenon sau senzorii de parcare. Însă dacă luăm în considerare că preţul de bază pentru acest automobil este de numai 15.934 euro (fără taxe), nu putem să nu-l recomandăm absolut oricărei persoane aflate în căutarea unei maşini de familie care să poată ţină piept multor modele poziţionate cu o clasă mai sus.

sergiu.tudose@promotor.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.