Skoda Octavia facelift - Test in Cehia

Skoda Octavia este cel mai bine vândut model Skoda din epoca modernă a mărcii. În România, e una dintre cele mai bine văzute mașini de familie. A venit timpul pentru un facelift.

Skoda Octavia facelift - Test in Cehia Skoda Octavia facelift - Test in Cehia

Skoda Octavia. La origine, în anii ’60, a fost un model definitoriu pentru Europa de Est. La fel ca Felicia, Octavia a făcut parte din gama de modele pe care Skoda le producea în anii ’60-’70. În anii ’90, Volkswagen a preluat marca cehă și i-a insuflat un aer modern și german.

După încercările de început, Favorit și Forman, au urmat noua Felicia și apoi Octavia modernă. Un model care a devenit legendă. Aflată la limita clasei compacte și bazată pe o platformă de VW Golf, Octavia de primă generație avea să rescrie istoria mașinilor de familie.

A fost un model atât de reușit, încât se mai fabrică și astăzi, sub denumirea de Octavia Tour. A doua generație Octavia a devenit mai burgheză, mai mare și mai scumpă. Dar Skoda a crescut la capitolul calitate și poate sta acum fără nici o rezervă lângă fratele de grup Volkswagen.

Skoda Octavia are un loc în istoria companiei începând din 1959. Numele îi este derivat din grecescul “octo”, care înseamnă opt, și a fost folosit pentru a desemna al optulea model de producție din acea vreme. După lansarea celei de-a doua generații (2004), Skoda a decis, în 2008, că este timpul pentru un facelift.

Schimbările estetice se rezumă la o nouă parte frontală, cu blocuri optice mai ample. Acestea se prelungesc în sus, dând impresia că mașina zâmbește când o privești din față. Calandrul a fost și el modificat, grila radiatorului fiind acum mai proeminentă. Farurile de ceață includ funcții suplimentare, ca de pildă lumini de zi și de viraj. Lansarea faceliftului s-a făcut concomitent pentru versiunile Liftback și Combi. Urmează modelul sportiv RS și versiunea Scout.

Interiorul a fost upgradat cu materiale noi, o consolă centrală modificată și un volan cu design nou. Indicatoarele de bord sunt mai mari și mai clare, iar calitatea materialelor a crescut, apropiindu-se alarmant de a celor folosite pe modelele mărcii Volkswagen.

Noua Octavia urmează trendul deschis de a doua generație a modelului Superb. La fel ca la aceasta, semnătura se regăsește inclusiv în lateralul blocurilor optice. Octavia se integrează acum perfect în noua imagine de familie Skoda, promovată de noul Superb, de Roomster și de noua Fabia. Și mai interesant este faptul că designerii mărcii cehe au reușit să păstreze identitatea modelului Octavia. Din profil și din spate, este aceeași mașină cu care ne-am obișnuit.

La capitolul motorizări, Skoda propune o gamă variată de propulsoare încă de la lansare. Noutățile absolute sunt 1,4 TSI 122 CP și 1,8 TSI 160 CP. Ambele motorizări pot fi asociate cu o cutie de viteze DSG cu șapte trepte.

Pe lista noutăților se va regăsi în curând și un motor TDI total nou de 1,6 litri & tehnologie common-rail. Ca și motorul 1,4 TSI, acest diesel, despre care nu există prea multe detalii deocamdată, face parte din noua politică de downsizeing adoptată de Skoda.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.