Skoda Superb

Nu aş fi crezut. În cadrul clasei berlinelor medii, termenul “lux” tocmai a fost redefinit... de o Skoda!

Skoda Superb Skoda Superb

Da, de o Skoda. Acum 10 ani, afirmaţia de mai sus ar fi sunat mai ridicol decât posibila nevinovăţie a lui Bill Clinton în cazul Lewinsky. Însă calitatea modelelor constructorului ceh nu ar mai trebui pusă la îndoială. Generaţia anterioară a modelului Superb a fost o maşină extrem de capabilă din toate punctele de vedere.

Înăuntru era imensă, iar materialele erau practic cele dintr-un Volkswagen Passat de generaţie precedentă. Spre surprinderea mea, “flagship”-ul celor de la Skoda nu a fost niciodată considerat o alegere mai bună decât, să zicem, un Renault Laguna sau un Ford Mondeo. Iar versiunile actuale ale acestor modele făceau vechiul Superb să arate ca o maşină antică la capitole precum aspectul exterior, cel interior şi, nu în ultimul rând, la capitolul tehnologiilor aflate la bord.

În momentul de faţă mă aflu într-un hotel din Austria, în inima Alpilor, dar am gândul aţintit asupra unui singur lucru: noua Skoda Superb.
Sincer să fiu, ca fan al generaţiei precedente, mă aşteptam doar la un rezultat bun din partea modelului nou şi nimic mai mult – dar pentru a acoperi cât mai multe teme referitoare la acesta din urmă, haideţi să începem cu începutul.

M-am numărat printre ultimele persoane care au părăsit parcarea aeroportului din Salzburg la volanul noului Superb. Tocmai pierdusem circa 5 minute din viaţă încercând să-mi găsesc o poziţie corectă de condus, ca să nu lovesc zona de sub volan cu genunchiul. Nu am reuşit. Dar, chiar şi aşa, am pornit la drum spre cea mai apropiată intrare pe Autobahn, în direcţia Munchen – una dintre destinaţiile din prima parte a zilei.

Ţin să menţionez că nu am apucat să ajung nici măcar la autostradă, deoarece, în urma unei ieşiri premature din incinta aeroportului, sistemul de navigaţie s-a gândit să reconfigureze ruta în toate felurile posibile, numai pe autostradă nu. Bineînţeles, m-am enervat. Voiam Autobahn. Voiam să văd dacă noul Superb a devenit un “cruiser” mai bun la viteze mari decât vechiul model, dar tot ce am primit în schimb a fost un display touchscreen cu o hartă care arăta mai degrabă ca un labirint. Numele localităţilor de pe satnav nici nu corespundeau cu ale celor de pe harta care o aveam la mine.

Am oprit undeva pe dreapta şi mi-am sprijinit capul de volan, mormăind nişte obscenităţi la adresa softului de GPS. De fapt, singurul motiv pentru care am ajuns într-un final la hotel a fost acela că am ignorat complet vocea din bord şi am setat ca destinaţie adresa la care trebuia să ajung. De câte ori încercam să urmăresc o rută prestabilită, nu reuşeam decât să mă învârt în cercuri – îmi venea să mă dau jos şi să mă calc singur cu maşina... dacă ar fi fost posibil aşa ceva.

Lăsând gluma la o parte, aş putea spune că nu prea am avut timp să testez cu adevărat maşina în primele noastre ore împreună. Dar apoi lucrurile au început să se lege, iar eu am început să apreciez rafinamentul noului Superb. Adevărul este că am ratat ieşirea corectă din aeroport deoarece m-am oprit de două ori aiurea, pentru că nu auzeam absolut deloc zgomotul de diesel – şi credeam că îmi dăduseră din greşeală versiunea V6. Dar nu. Sub capota modelului testat se afla un propulsor Tdi de 2,0 litri şi 170 de cai-putere care nu făcea pe tractoraşul nici la relanti, nici pe demaraje. Prima oară am oprit la un semafor pentru a coborî geamul şi a asculta motorul. Nimic.

 

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.