Smart Mhd

Un smart mhd este un smart ecologic. Nu are încă baterii şi nu funcţionează cu hidrogen. Are doar un sistem de oprire şi pornire automată care îi permite să înregistreze emisii de CO2 de doar 103 g/km.

Smart Mhd Smart Mhd
Mhd înseamnă micro hybrid drive. O denumire înşelătoare, pentru că smart-ul fortwo mhd nu are nimic hibrid în el. Cel puţin nu în sensul folosit de Toyota Prius sau Honda Civic Hybrid. smart fortwo mhd este un smart normal cu motor pe benzină de 70 CP, dotat cu un sistem de oprire şi pornire automată a motorului. Acest sistem opreşte motorul când viteza de rulare scade sub 8 km/h şi este acţionată pedala de frână.

La eliberarea frânei, motorul reporneşte automat. Pentru a face acest lucru, smart foloseşte un starter-generator antrenat pe curea ce înlocuieşte electromotorul clasic şi alternatorul. De asemenea, bateria este diferită de cea a modelului normal. Sistemul de oprire şi pornire automată a motorului permite scăderea consumului de carburant cu până la 8%, susţine constructorul, precum şi limitarea emisiilor poluante.

În viaţa de zi cu zi, sistemul devine enervant mai ales dacă avem de negociat un bulevard plin de maşini oprite bară la bară. De aceea, smart a instalat şi un buton de dezactivare. Acesta se dovedeşte util mai ales când trebuie făcute manevrele de parcare. Sistemul se dezactivează automat la selectarea treptei de mers cu spatele şi rămâne apoi dezactivat 10 secunde tocmai pentru a facilita parcarea. Atunci când sistemul este activ, pe bord este iluminat un martor verde cu inscripţia eco. Dacă martorul luminează în portocaliu, sistemul este dezactivat momentan.

Smart mhd este disponibil atât pentru modelul fortwo coupe cât şi pentru versiunea cabrio. Sistemul este asociat cu propulsorul de 1.000 cmc cu trei cilindri, de origine Mitsubishi, ce este prezent pe toate modelele smart pe benzină. Acesta este disponibil în mai multe variante de putere. Singura variantă asociată cu sistemul mhd are 70 CP. Motorul este relativ zgomotos şi induce ceva vibraţii în caroserie, mai ales la rece.

Oprirea automată se face aproape fără să simţi, însă pornirea este resimţită din plin de cel de la volan. Cutia de viteze secvenţială poate fi comandată prin intermediul levierului sau cu ajutorul clapetelor amplasate pe volan. Există şi un mod automat, dar acesta comandă foarte lent schimbările de treaptă.

Smart mhd este un vehicul urban incredibil de practic şi uşor de folosit în aglomeraţia unui oraş cum este Bucureştiul. În afară de sistemul de oprire şi pornire automată a motorului, smartul mhd se conduce şi se simte la fel ca un smart normal. Singura problemă a acestui model este preţul. Ca şi celelalte modele din gama smart, versiunea mhd are un preţ de achiziţie ridicat, versiunea testată de noi costând 15.595 euro cu TVA.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.